نکات مهم در ثبت نام دانشجویان


نکات مهم در ثبت نام دانشجویان

نکات مهم در ثبت نام دانشجویان نوورود

 

تذﮐﺮ 1:  تنها پس از دریافت مدارک فیزیکی به دانشگاه توسط پذیرفته شدگان، ثبت نام دانشجو نهایی و قطعی می گردد.

ﺗﺬﮐﺮ 2:  در ثبت نام غیرحضوری (الکترونیکی) ﺟﻬﺖ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮي از ﺑﺮوز ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﺸﮑﻞ ﺑﺎ ﮔﻮﺷﯽ ﻣﻮﺑﺎﯾﻞ اﻗﺪام ﺑﻪ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﻧﮑﻨﯿﺪ. ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﺧﻮد را ﺗﻮﺳﻂ ﮐﺎﻓﯽ ﻧﺖﻫﺎ اﻧﺠﺎم ﻣﯽدﻫﯿﺪ، ﺣﺘﻤﺎً ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ دﻗﯿﻖ اﻃﻼﻋﺎت ﺛﺒﺖ ﺷﺪه ﺑﻪ ﺧﺼﻮص اﺳﮑﻦ ﻣﺪارك اﻗﺪام ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ. ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﺻﺤﺖ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺑﺮ ﻋﻬﺪه داﻧﺸﺠﻮ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.

ﺗﺬﮐﺮ 3: عودت اصل مدرک تحصیلي که به دانشگاه تحويل داده مي شود تا پايان تحصیلات امکان پذير نیست. توصیه مي شود پذیرفته شدگان گرامی از مدارک خود "کپی" و "کپی برابر اصل" تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.

ﺗﺬﮐﺮ 4: ﭘﺲ از ﺗﺤﻮﯾﻞ ﻣﺪارك ﺑﻪ داﻧﺸﮕﺎه، ﮐﻠﯿﻪ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن روزاﻧﻪ در ﺻﻮرت اﻧﺼﺮاف، ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺷﺮط ﭘﺮداﺧﺖ "ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎي ﻟﻐﻮ آﻣﻮزش راﯾﮕﺎن" اﻣﮑﺎن درﯾﺎﻓﺖ ﻣﺪارك ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺧﻮد را ﺧﻮاﻫﻨﺪ داﺷﺖ. درﺻﻮرت اﻧﺼﺮافِ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﭘﺴﺮ ﻣﺸﻤﻮل، اﻣﮑﺎن ﺗﺤﻮﯾﻞ ﻣﺪارك ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺑﻪ آﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻣﻘﺮرات وﻇﯿﻔﻪ ﻋﻤﻮﻣﯽ وﺟﻮد ﻧﺪارد. ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﮐﺎرت ﭘﺎﯾﺎن ﺧﺪﻣﺖ ﯾﺎ ﻣﻌﺎﻓﯿﺖ داﺋﻢ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﺗﺤﻮﯾﻞ ﻣﺪارك ﺑﻌﺪ از ﺗﺴﻮﯾﻪ ﺣﺴﺎب و ﭘﺮداﺧﺖ "ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎي ﻟﻐﻮ آﻣﻮزش راﯾﮕﺎن" ﺑﻼﻣﺎﻧﻊ اﺳﺖ.

ﺗﺬﮐﺮ 5: ﺛﺒﺖﻧﺎم ﻧﻬﺎﯾﯽ و قطعی ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه ﭘﺲ از درﯾﺎﻓﺖ اصل ﻣﺪارك، ﺑﺮرﺳﯽ و ﺗﺄﯾﯿﺪ از ﺳﻮي اداره پذیرش داﻧﺸﮕﺎه اﻧﺠﺎم ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ در ﻫﺮ زﻣﺎن ﮐﻪ اداره ﮐﻞ اﻣﻮر آﻣﻮزﺷﯽ داﻧﺸﮕﺎه، ﻃﺒﻖ ﻣﻔﺎد دﻓﺘﺮﭼﻪ ﺷﻤﺎره ﯾﮏ آزﻣﻮن ﺳﺮاﺳﺮي ﺳﺎل ﺟﺎري و دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﺳﺎزﻣﺎن ﺳﻨﺠﺶ آﻣﻮزش ﮐﺸﻮر، ﺛﺒﺖﻧﺎم داﻧﺸﺠﻮ را ﻏﯿﺮ ﻣﺠﺎز ﺗﺸﺨﯿﺺ دﻫﺪ ﻓﻮراً از اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﻓﺮد در ﻫﺮ ﻣﺮﺣﻠﻪاي از ﺗﺤﺼﯿﻞ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮي به عمل ﺧﻮاﻫﺪ آمد.

  • در صورت مغایرت تاریخ فارغ التحصیلی دیپلم دوره متوسطه دوم (نظام آموزشی ۳-۳-۶) یا پیش دانشگاهی (فارغ التحصیل پس از 1402/۰۶/31)، قبولی پذیرفته شده لغو می‌گردد.
  • چنانچه کتبی معدل دیپلم پذیرفته شده با اطلاعات پورتال سازمان سنجش آموزش کشور مغایرت داشته باشد (معدل گواهی ارائه شده، از معدل اعلامی به سازمان سنجش آموزش کشور کمتر باشد) ثبت نام موقت انجام می‌شود. تأیید پذیرش نهایی پذیرفته شده، منوط به اظهار نظر سازمان مذکور خواهد بود.
  • دانش آموخته دوره متوسطه نظام قدیم فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی مجاز به ثبت نام در آزمون سراسری نبوده و قبولی وی کان لم یکن می گردد.

ﺗﺬﮐﺮ 6: به استناد ماده 2 آئين نامه جامع ميهماني و انتقال مصوب 1402/02/31 وزارت عتف، داﻧﺸﮕﺎه سیستان و بلوچستان از ﭘﺬﯾﺮش ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ درﺧﻮاﺳﺖ ﻣﻬﻤﺎﻧﯽ و اﻧﺘﻘﺎﻟﯽ در ﺑﺪو ورود ﻣﻌﺬور اﺳﺖ. لذا به کلیه پذیرفته شدگان توصیه می‌گردد با در نظر گرفتن موارد مذکور اقدام به ثبت نام در دانشگاه سيستان و بلوچستان نمایند.

ﺗﺬﮐﺮ 7: تحصیل همزمان در کلیه مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی ممنوع می‌باشد. هر زمان مشخص شود دانشجو، تحصیل همزمان داشته از ادامه تحصیل محروم خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب می‌گردد.

 ﺗﺬﮐﺮ 8: داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن روزانه، ﻧﻮﺑﺖ دوم (ﺷﺒﺎﻧﻪ)، ﭘﯿﺎم ﻧﻮر، داﻧﺸﮕﺎه آزاد و ﻏﯿﺮاﻧﺘﻔﺎﻋﯽ در ﺻﻮرت ﻗﺒﻮﻟﯽ در آزﻣﻮن ﺳﺮاﺳﺮي ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ ﻗﺒﻞ از ﺛﺒﺖﻧﺎم، از رﺷﺘﻪ ﻗﺒﻠﯽ ﺧﻮد اﻧﺼﺮاف ﻗﻄﻌﯽ دﻫﻨﺪ و ﮔﻮاﻫﯽ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ را ﺑﻪ داﻧﺸﮕﺎه اراﺋﻪ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ در ﺻﻮرت اﻧﺼﺮاف، ﺣﻖ ﺑﺎزﮔﺸﺖ ﺑﻪ رﺷﺘﻪ ﻗﺒﻠﯽ ﺧﻮد را ﻧﺨﻮاﻫﻨﺪ داﺷﺖ.

ﺗﺬﮐﺮ 9: در ﻫﺮ ﻣﺮﺣﻠﻪ از ﺛﺒﺖ ﻧﺎم و ﻫﻨﮕﺎم ﺗﺤﺼﯿﻞ اﮔﺮ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﻮد ﮐﻪ داوﻃﻠﺒﯽ ﺣﻘﺎﯾﻖ را ﮐﺘﻤﺎن ﮐﺮده و ﯾﺎ اﻃﻼﻋﺎت ﻏﻠﻄﯽ اراﺋﻪ ﻧﻤﻮده و ﯾﺎ فاقد ﺷﺮاﯾﻂ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم بوده، ﻗﺒﻮﻟﯽ وي ﻟﻐﻮ ﺷﺪه و ﻃﺒﻖ ﻣﻘﺮرات ﺑﺎ وي رﻓﺘﺎر ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

ﺗﺬﮐﺮ 10:  داﻧﺸﺠﻮﯾﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻫﺮ دﻟﯿﻞ از ﺗﺤﺼﯿﻞ در اﯾﻦ داﻧﺸﮕﺎه ﻣﻨﺼﺮف ﯾﺎ در ﺗﮑﻤﯿﻞ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺳﺎﯾﺮ داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎ ﭘﺬﯾﺮش ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﻻزم اﺳﺖ ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺗﺎ 3 ﻫﻔﺘﻪ ﭘﺲ از ﺛﺒﺖﻧﺎم (ﺑﺮاي وروديﻫﺎي 1402 آﺧﺮﯾﻦ ﻣﻬﻠﺖ اول آﺑﺎن 1402) درﺧﻮاﺳﺖ انصراف ﺧﻮد در سامانه گلستان ثبت ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. در ﻏﯿﺮ اﯾﻦ ﺻﻮرت ﺑﺮاي داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن روزاﻧﻪ ﺳﻨﻮات ﺗﺤﺼﯿﻞ ﻣﻨﻈﻮر ﺷﺪه و ﺑﺮاي اﻧﺼﺮاف ﻻزم اﺳﺖ ﻫﺰﯾﻨﻪ آﻣﻮزش راﯾﮕﺎن ﺧﻮد را ﭘﺮداﺧﺖ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ و داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﻧﻮﺑﺖ دوم ﻧﯿﺰ ﻣﻠﺰم ﺑﻪ ﭘﺮداﺧﺖ ﺷﻬﺮﯾﻪ ﻣﺘﻐﯿﺮ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ.

ﺗﺬﮐﺮ 11: داﻧﺸﺠﻮﯾﺎﻧﯽ ﮐﻪ درﺧﻮاﺳﺖ ﻣﺮﺧﺼﯽ دارﻧﺪ ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺗﺎ ﺗﺎرﯾﺦ  7 آبان 1402 درﺧﻮاﺳﺖ ﺧﻮد را در ﭘﯿﺸﺨﻮان ﻣﺮﺧﺼﯽ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﮔﻠﺴﺘﺎن  ثبت نمایند.

ﺗﺬﮐﺮ 12: دانشجویان معزز شاهد و ایثارگر شامل (شخص) جانباز ۲۵% و بالاتر - (شخص) آزاده - همسر و فرزند (شهید، جاویدالاثر، آزاده جانباز ۲۵% و بالاتر)- (شخص) جانباز با حداقل ۱۵% جانبازی و سه ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه - (شخص) رزمنده با حداقل ۶ ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، جهت بهره­مندی از تسهیلات آموزشی و رفاهی امور شاهد و ایثارگر دانشگاه، مدارک ذیل را آماده و كپي برابر اصل آنها را به دفتر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر (واقع در ساختمان شهید میرحسینی) ارائه نمایید. اصل آنها بايد در زمان پذيرش حضوری به همراه سایر مدارک تحویل گردد.

  • معرفی نامه از بنیاد شهید استان سیستان و بلوچستان و یا شهرستان محل سکونت
  • یک نسخه تصویر برابر اصل (پشت و رو) از کارت شناسایی بنیاد شهید و امور ایثارگران (ایثارگر،شاهد، آزادگی یا جانبازی)
  • فرم تکمیل شده مشخصات دانشجویان شاهد و ایثارگر (موجود در مجموعه فرم های مربوط به ثبت نام)

 

ﺗﺬﮐﺮ 13:  پس از اخذ کارت دانشجویی در هنگام ثبت نام حضوری در نگهداری کارت دانشجویی خود دقت نمائید. در صورت مفقود شدن یا درخواست هرگونه تغییرات، صدور مجدد کارت منوط به طی مراحل و پرداخت هزینه مربوط خواهد بود.

ﺗﺬﮐﺮ 14:  با مشاهده گزارش 272 سامانه جامع آموزشي دانشگاه (گلستان) از سرفصل دروس (پايه، جبراني، اصلي، تخصصي و ...) خود آگاهي يابيد.

ﺗﺬﮐﺮ 15: راهنمای امور آموزشی دانشجويان مقطع كارشتاسي را از آدرس https://www.usb.ac.ir/eduaffairs دریافت نمایید.

ﺗﺬﮐﺮ 16: همواره امور آموزش خود را بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه پیگیری نمائید.

ﺗﺬﮐﺮ 17: تلاش شده اطلاعات لازم و پاسخ پرسش‌های معمول و احتمالی دانشجویان در سایت معاونت آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه به آدرس www.usb.ac.ir/academics  در اختیار دانشجویان قرار داده شود. لطفاً در صورت هر گونه ابهام یا پرسش، با مراجعه به سایت‌ مذکور به دنبال پاسخ پرسش خود باشید؛ و يا به كارشناس گروه آموزشي مربوطه در دانشكده خود مراجعه نمائيد.

 

 توصیه اکید می گردد، قوانین و مقررات آموزشی به آدرس http://www.usb.ac.ir/academics را در اولین فرصت مطالعه نمایید. زیرا عدم اطلاع از آیین‌نامه‌های آموزشی، مانع از اجرای قانون نمی گردد.

در خصوص مسائل وام و خوابگاه با تلفن 31136409 -054 تماس حاصل نمایند.