ثبت نام حضوری (نهایی و قطعی)
ﮐﻠﯿﻪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﮔﺎن ﻻزم اﺳﺖ ﭘﺲ از ﺗﮑﻤﯿﻞ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﻏﯿﺮﺣﻀﻮري (اخذ گزارش 1800)، از روز ﺷﻨﺒﻪ ﻣﻮرخ 26 مهرماه 1404 ﻟﻐﺎﯾﺖ روز سه شنبه ﻣﻮرخ 29 مهرماه 1404 ﺑﺎ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﺣﻀﻮري به مدیریت امور آﻣﻮزشی دانشگاه، ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﺟﺪاول زﯾﺮ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﺣﻀﻮري ﺧﻮد اﻗﺪام ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. لازم به ذکر است تنها آن دسته از پذیرفته شدگانی که ثبت نام خود را نهایی نموده باشند مي توانند انتخاب واحد نمايند؛ و در صورت عدم تحویل مدارک در زمان مقرر و یا نقص در مدارک، قبولی دانشجو لغو و از ادامه تحصیل وفق مقررات جلوگیری به عمل خواهد آمد.
مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده فیزيکي و قطعی نمودن ثبت نام
- اصل مدارک ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ
- اصل وﺿﻌﯿﺖ ﻧﻈﺎم وﻇﯿﻔﻪ
- اﺻﻞ ﻓﺮم اﻧﺼﺮاف ﺑﺮاي داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن اﻧﺼﺮاﻓﯽ داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎ و ﻣﺮاﮐﺰ آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﯽ
- اﺻﻞ نسخه امضاء شده از گزارش 1800 سامانه بهستان که اطلاعات دانشجو در آن ثبت شده است.
- اصل ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ و ﮐﺎرت ﻣﻠﯽ یا رسید ثبت نام کارت هوشمند ملی ﺟﻬﺖ روﯾﺖ و ﻣﻄﺎﺑﻘﺖ
- ﮐﻠﯿﻪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﮔﺎن ﻻزم اﺳﺖ اصل تمامی مدارک فوق را برای تطبیق و اقدامات بعدی در زمان مراجعه برای ثبت نام حضوری در دانشگاه به مسئولان ثبت نام کننده ارائه دهند. مدارک تحصیلی برابر با اصل شده قابل قبول نبوده و لازم است اصل کلیه مدارک ارائه شود.
ﺗﺬﮐﺮ: دانشجویان ذکور در صورتی که کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دارند می بایست از طریق سامانه سخا به آدرس https://sakha.epolice.ir وارد منوی "وظیفه عمومی" و سپس "درخواست برخط اصالت سنجی کارت" شده و درخواست اصالت سنجی کارت نمایند و تاییدیه آن را همراه با تصویر برابر اصل شده کارت در زمان پذیرش حضوری تحویل دهند.
مدارک تحصیلی برابر با اصل شده قابل قبول نبوده و لازم است اصل کلیه مدارک تحصیلی تحویل داده شود.

انتخاب واحد و شرکت در کلاس های درسی
دانشجویان ورودی جدید نیاز به انتخاب واحد نداشته و برنامه درسی آنها كه به صورت ثابت از قبل ارائه شده است پس از اعلام تایید نهایی ثبتنام حضوری در سامانه بهستان قابل مشاهده مي باشد.
2- شروع و تشکیل کلاسهای دروس نیمسال اول 1404-1405 پس از تحویل مدارک و انجام ثبت نام حضوری، از روز شنبه مورخ 1404/07/26 به صورت حضوری میباشد.
3- ﭘﺲ از ﺗﺄﯾﯿﺪ ﺛﺒﺖﻧﺎم، دانشجویان از طریق ﮔﺰارش 77 ﯾﺎ 88 ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ بهستان ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﻔﺘﮕﯽ ﺧﻮد را ﻣﺸﺎﻫﺪه ﮐﻨﻨﺪ.
ﺗﺬﮐﺮﻫﺎي ﻣﻬﻢ:
ﺗﺬﮐﺮ 1: تنها پس از دریافت مدارک فیزیکی به دانشگاه توسط پذیرفته شدگان، ثبت نام دانشجو نهایی و قطعی می گردد.
ﺗﺬﮐﺮ 2: با توجه به اینکه عودت اصل مدرک تحصیلي که به دانشگاه تحويل داده مي شود تا پايان تحصیلات امکان پذير نیست. توصیه مي شود پذیرفته شدگان گرامی از مدارک خود "کپی" و "کپی برابر اصل" تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.
ﺗﺬﮐﺮ 3: ﭘﺲ از ﺗﺤﻮﯾﻞ ﻣﺪارك ﺑﻪ داﻧﺸﮕﺎه، ﮐﻠﯿﻪ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن روزاﻧﻪ در ﺻﻮرت اﻧﺼﺮاف، ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺷﺮط ﭘﺮداﺧﺖ "ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎي ﻟﻐﻮ آﻣﻮزش راﯾﮕﺎن" اﻣﮑﺎن درﯾﺎﻓﺖ ﻣﺪارك ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺧﻮد را ﺧﻮاﻫﻨﺪ داﺷﺖ. ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﻣﺪارك پس از ثبت درخواست انصراف و انجام ﺗﺴﻮﯾﻪ ﺣﺴﺎب و ﭘﺮداﺧﺖ "ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎي ﻟﻐﻮ آﻣﻮزش راﯾﮕﺎن" ﺑﻼﻣﺎﻧﻊ اﺳﺖ.
ﺗﺬﮐﺮ 4: ﺛﺒﺖﻧﺎم ﻧﻬﺎﯾﯽ و قطعی ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه، ﭘﺲ از درﯾﺎﻓﺖ اصل ﻣﺪارك و ﺑﺮرﺳﯽ و ﺗﺄﯾﯿﺪ از ﺳﻮي اداره پذیرش داﻧﺸﮕﺎه اﻧﺠﺎم ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ در ﻫﺮ زﻣﺎن ﮐﻪ اداره ﮐﻞ اﻣﻮر آﻣﻮزﺷﯽ داﻧﺸﮕﺎه، ﻃﺒﻖ ﻣﻔﺎد دﻓﺘﺮﭼﻪ ﺷﻤﺎره ﯾﮏ آزﻣﻮن ﺳﺮاﺳﺮي ﺳﺎل ﺟﺎري و دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﺳﺎزﻣﺎن ﺳﻨﺠﺶ آﻣﻮزش ﮐﺸﻮر، ﺛﺒﺖﻧﺎم داﻧﺸﺠﻮ را ﻏﯿﺮ ﻣﺠﺎز ﺗﺸﺨﯿﺺ دﻫﺪ ﻓﻮراً از اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﻓﺮد در ﻫﺮ ﻣﺮﺣﻠﻪاي از ﺗﺤﺼﯿﻞ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮي به عمل ﺧﻮاﻫﺪ آمد.
- در صورت مغایرت تاریخ فارغ التحصیلی دیپلم دوره متوسطه دوم (نظام آموزشی ۳-۳-۶) یا پیش دانشگاهی (فارغ التحصیل پس از 1404/۰۶/31)، قبولی پذیرفته شده لغو میگردد.
- چنانچه معدل کتبی دیپلم پذیرفته شده با اطلاعات پورتال سازمان سنجش آموزش کشور مغایرت داشته باشد (معدل گواهی ارائه شده، از معدل اعلامی به سازمان سنجش آموزش کشور کمتر باشد) ثبت نام موقت انجام میشود. تأیید پذیرش نهایی پذیرفته شده، منوط به اظهار نظر سازمان مذکور خواهد بود.
- دانش آموخته دوره متوسطه نظام قدیم فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی مجاز به ثبت نام در آزمون سراسری نبوده و قبولی وی کان لم یکن می گردد.
ﺗﺬﮐﺮ 5: در ﻫﺮ ﻣﺮﺣﻠﻪ از ﺛﺒﺖ ﻧﺎم و ﻫﻨﮕﺎم ﺗﺤﺼﯿﻞ اﮔﺮ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﻮد ﮐﻪ داوﻃﻠﺒﯽ ﺣﻘﺎﯾﻖ را ﮐﺘﻤﺎن ﮐﺮده و ﯾﺎ اﻃﻼﻋﺎت ﻏﻠﻄﯽ اراﺋﻪ ﻧﻤﻮده و ﯾﺎ فاقد ﺷﺮاﯾﻂ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم بوده، ﻗﺒﻮﻟﯽ وي ﻟﻐﻮ ﺷﺪه و ﻃﺒﻖ ﻣﻘﺮرات ﺑﺎ وي رﻓﺘﺎر ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.
ﺗﺬﮐﺮ 6: داﻧﺸﺠﻮﯾﺎﻧﯽ ﮐﻪ درﺧﻮاﺳﺖ ﻣﺮﺧﺼﯽ دارﻧﺪ ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺗﺎ ﺗﺎرﯾﺦ 10 آبان 1404 درﺧﻮاﺳﺖ ﺧﻮد را در ﭘﯿﺸﺨﻮان خدمت ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ بهستان درخواست مرخصی ثبت نمایند.
ﺗﺬﮐﺮ 7: دانشجویان معزز شاهد و ایثارگر شامل (شخص) جانباز ۲۵% و بالاتر - (شخص) آزاده - همسر و فرزند (شهید، جاویدالاثر، آزاده جانباز ۲۵% و بالاتر)- (شخص) جانباز با حداقل ۱۵% جانبازی و سه ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه - (شخص) رزمنده با حداقل ۶ ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، جهت بهرهمندی از تسهیلات آموزشی و رفاهی امور شاهد و ایثارگر دانشگاه، مدارک ذیل را آماده و كپي برابر اصل آنها را به کارشناس امور دانشجویان شاهد و ایثارگر (آقای واحدی، مستقر در باجه شماره 4) ارائه نمایید.
- معرفی نامه از بنیاد شهید استان سیستان و بلوچستان و یا شهرستان محل سکونت
- یک نسخه تصویر برابر اصل (پشت و رو) از کارت شناسایی بنیاد شهید و امور ایثارگران (ایثارگر،شاهد، آزادگی یا جانبازی)
- فرم تکمیل شده مشخصات دانشجویان شاهد و ایثارگر (موجود در مجموعه فرم های مربوط به ثبت نام)
ﺗﺬﮐﺮ 8: پس از اخذ کارت دانشجویی در هنگام ثبت نام حضوری در نگهداری کارت دانشجویی خود دقت نمائید. در صورت مفقود شدن یا درخواست هرگونه تغییرات، صدور مجدد کارت منوط به طی مراحل و پرداخت هزینه مربوط خواهد بود.
ﺗﺬﮐﺮ 9: با مشاهده گزارش 272 سامانه جامع آموزشي دانشگاه (بهستان) از سرفصل دروس (پايه، جبراني، اصلي، تخصصي و ...) خود آگاهي يابيد.
ﺗﺬﮐﺮ 10: راهنمای امور آموزشی دانشجويان مقطع كارشناسي را از آدرس https://www.usb.ac.ir/eduaffairs دریافت نمایید.
ﺗﺬﮐﺮ 11: همواره امور آموزش خود را بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه پیگیری نمائید.
ﺗﺬﮐﺮ12: تلاش شده اطلاعات لازم و پاسخ پرسشهای معمول و احتمالی دانشجویان در سایت معاونت آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه به آدرس www.usb.ac.ir/academics و کانال های مدیریت امور آموزشی در شبکه های اجتماعی با کاربری @usb_education در اختیار دانشجویان قرار داده شود. لطفاً در صورت هر گونه ابهام یا پرسش، با مراجعه به سایت مذکور و یا کانال های ذکر شده به دنبال پاسخ پرسش خود باشید؛ و يا به كارشناس گروه آموزشي مربوطه در دانشكده خود مراجعه نمائيد.
اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال 1404