گزارش ها

  • نخستین جلسه شورای راهبردی دانشگاه کارآفرین

نخستین جلسه شورای راهبردی دانشگاه کارآفرین در تاریخ 18/7/1396 در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید. طی این جلسه مصوباتی در 28 بند و با محوریت مبدل نمودن دانشگاه سیستان و بلوچستان به یک دانشگاه نسل سوم (دانشگاه کارآفرین) تصویب شد. از جمله این مصوبات می‌توان به راه‌اندازی شورای راهبردی دانشگاه کارآفرین و انتخاب اعضا و دبیر این شورا، هدف‌گذاری به‌منظور ارتقاء رنکینگ (رتبه‌بندی) دانشگاه سیستان و بلوچستان در رتبه‌بندی‌های معتبر بین‌المللی، و ارائه درس کارآفرینی به‌صورت اجباری و 2 واحد نظری برای مقطع کارشناسی ارشد و 3 واحد نظری برای مقطع کارشناسی برای همه دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی، اشاره نمود.

گفتنی است رئیس دانشگاه، معاون پژوهشی و فناوری، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، رؤسای دانشکده‌های مهندسی و مدیریت و اقتصاد، مدیر امور بین‌الملل و همکاری‌های بین دانشگاهی، سرپرست مجتمع فناوری و نوآوری، سرپرست مرکز کارآفرینی دانشگاه، مدیر مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه، دبیر هیأت رئیسه دانشگاه، مدیر گروه کارآفرینی و همچنین، مدیر گروه کسب و کار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران (به‌عنوان مشاور رئیس دانشگاه در امور کارآفرینی) از جمله اعضای شورا و شرکت‌کنندگان در جلسه مذکور بودند.

 

 

  • برگزاری دومین جلسه شورای راهبردی دانشگاه کارآفرین

 دومین جلسه شورای راهبردی دانشگاه کارآفرین صبح روز سه شنبه 16 آبان 96 در سالن کنفرانس حوزه ریاست برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این جلسه که در راستای رویکرد جدید هیئت رئیسه در جهت ارتقاء جایگاه دانشگاه سیستان و بلوچستان در رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی و حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم (دانشگاه‌های کارآفرین) صورت می‌گیرد، دومین جلسه این شورا در روز سه‌شنبه 16/8/1396 در محل حوزه ریاست تشکیل گردید.
در این جلسه مقرر گردید تا کلیه دانشکده‌ها اقدام به راه‌اندازی بخش دانش‌آموختگان به دو زبان فارسی وانگلیسی در سایت دانشکده مربوطه نمایند. همچنین مقرر شد کلیه اساتید نسبت به ثبت اطلاعات عملی خویش در سامانه انگلیسی scholar.google.com با وابستگی دانشگاه سیستان و بلوچستان ثبت نام نمایند.

 

 

  • سومین جلسه شورای راهبردی دانشگاه کارآفرین

سومین جلسه شورای راهبردی دانشگاه کارآفرین روز سه شنبه 14 آذرماه 96 در سالن کنفرانس حوزه ریاست برگزارشد.

به گفته دکتر زیودار، سرپرست مرکز کار آفرینی دانشگاه، در راستای ارتقاء رتبه دانشگاه در مسیر دانشگاه کارآفرین، مقرر گردید علاوه بر 2 سفر هیئت رئیسه دانشگاه به کشورهای منطقه (قبرس و اوکراین) جهت عقد تفاهم نامه با دانشگاه‌های معتبر آن کشورها، هر رئیس دانشکده موظف به معرفی یک دانشکده هم نوع جهت عقد تفاهم نامه گردد.

بدیهی است این کار با هماهنگی دفتر روابط بین الملل و در طول سفر حضوری (دعوت از مسئولان دانشکده هدف) صورت می پذیرد.

 

 

  • چهارمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه کارآفرین

چهارمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه کارآفرین در تاریخ 25/10/1396 در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید. طی این جلسه، مصوباتی پیرامون حوزه‌های ذیل تصویب شد:

1- پیگیری مصوبات جلسات پیشین با تأکید بر ایجاد حساب کاربری کامل، توسط کلیه اعضای هیأت علمی دانشگاه

2- اقدام به راه‌اندازی پایگاه اینترنتی - به زبان انگلیسی - توسط هر دانشکده به‌طور مجزا و طی هماهنگی با مدیریت امور بین‌الملل و مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه جهت انتشار محتوا و گزارش‌های مرتبط با شورای راهبردی دانشگاه کارآفرین

3- تعیین دو دانشگاه بین‌المللی اوکراین (National Aviation University) و قبرس (Cyprus International University) به‌عنوان نمونه‌های معتبر جهت انعقاد تفاهم‌نامه همکاری علمی بین‌المللی میان‌دانشکده‌ای (Special MOU for Faculties) توسط رؤسای دانشکده‌ها – در چارچوب تفاهم‌نامه‌های همکاری بین‌الملللی منعقده پیشین، میان دانشگاه سیستان و بلوچستان و دو دانشگاه مذکور

4- برنامه‌ریزی به‌منظور برگزاری جشنواره/ نمایشگاه سالانه‌ی دستاوردهای کارآفرینانه و استارت‌آپی (Start-up) دانشجویان در راستای ارائه طرح‌های کارآفرینی دانشجویی هر دانشکده به‌صورت مستقل – در چارچوب مسؤولیت اجتماعی (Social Responsibility) دانشگاه و با امکان برقراری بازدید عمومی

شایان ذکر است که است رئیس دانشگاه، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، رؤسای دانشکده‌های مهندسی و مدیریت و اقتصاد، مدیر امور بین‌الملل و همکاری‌های بین دانشگاهی، سرپرست مجتمع فناوری و نوآوری، سرپرست مرکز کارآفرینی دانشگاه، مدیر مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه، مدیر گروه کارآفرینی و همچنین، مدیر گروه کسب و کار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران (به‌عنوان مشاور رئیس دانشگاه در امور کارآفرینی) از جمله اعضای شورا و شرکت‌کنندگان در جلسه مذکور بودند.

 

 

  • پنجمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه کارآفرین

پنجمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه کارآفرین در روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه 97 در سالن کنفرانس حوزه ریاست با حضور هیئت رئیسه دانشگاه برگزار شد.

به گفته دکتر مهدی زیودار ، رئیس مرکز کار آفرینی براساس عملکرد 8 ماه گذشته ی این شورا رتبه دانشگاه در کشور 12 رتبه و در جهان 136 رتبه ارتقاء یافته است.

وی خاطر نشان نمود به منظور ادامه این روند مقررشد که برنامه های عملیاتی دانشگاه در حوزه مسئولیت اجتماعی مورد توجه جدی قرار گیرد.

همچنین سازوکارهای الزام آور در خصوص اجرایی شدن مصوبات این شورا مورد بحث قرار گرفت.