DDR Menu

    دستورالعمل اخذ موافقت گروه و دانشکده جهت طرح درخواست دانشجو در شورای موارد خاص دانشگاه از طریق پیشخوان سامانه آموزش گلستان

    دستورالعمل اخذ موافقت گروه و دانشکده جهت طرح درخواست دانشجو در شورای موارد خاص دانشگاه از طریق پیشخوان سامانه آموزش گلستان

    در راستای توسعه ارائه خدمات الکترونیکی به دانشجویان، امکان درخواست اعلام نظر گروه آموزشی و دانشکده در خصوص "موارد مرتبط با شورای موارد خاص دانشجو"، در زیر سیستم پیشخوان خدمت بخش "درخواست بررسی مشکلات دانشجو" فراهم گردیده است.

    توجه: با توجه به زمان بر بودن روند بررسی پرونده در شورای موارد خاص، لازم است دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل را دارند بر اساس راهنمای مربوطه ابتدا نسبت به ثبت درخواست خود بر اساس جداول ذیل، ارائه مدارک و مستندات با توجه به توضیحات مربوطه و بر اساس تقویم آموزشی جهت اعلام نظر گروه آموزشی و دانشکده در سامانه جامع آموزشی دانشگاه (گلستان) اقدام نماید؛ و گزارش مورد نیاز (4436) را جهت بارگذاری در «سامانه سجاد» اخذ نماید.

    نکته: دانشجویان شاهد و ایثارگر در هنگام درخواست خود، ملزم به ارائه تصویر تائیدیه ستاد شاهد می باشند.

    علاوه بر آن، طبق بخشنامه شماره 35295/3/3/41 مورخ 1397/4/13 سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، لازم است کلیه دانشجویان دارای شرایط شورای موارد خاص، نسبت به ثبت درخواست و بارگذاری مدارک لازم در سامانه جامع امور دانشجویی وزارت علوم (سجاد) به آدرس http://portal.saorg.ir اقدام و «کد رهگیری سامانه سجاد» دریافت نمایند.

     (درصورت عدم ثبت درخواست در سامانه های مذکور توسط دانشجو، امکان رسیدگی به پرونده وجود نخواهد داشت.)

    درخواست های مرتبط با شورای موارد خاص دانشجویان مقطع کارشناسی به ترتیب زیر طبقه بندی گردیده است. لذا مقتضی است دانشجویان نیازمند اخذ مجوز از شورای موارد خاص، در هنگام درخواست، نوع درخواست خود را مشخص نموده و ضمن تهیه مدارک و مستندات لازم، بر اساس جدول زیر درخواست بررسی پرونده آموزشی خود را در سامانه گلستان ثبت نماید.

    عنوان

    توضیحات

    بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی و عدم مراجعه

    • دانشجوی انصرافی که پس از دو ماه از گذشتن زمانی که حکم قطعی انصراف ایشان درج شده است تصمیم به بازگشت به تحصیل نماید می تواند از این درخواست استفاده کند.
    • بازگشت به تحصیل دانشجویانی که به دلیل موجه با ارائه مستندات، حداکثر یک سال برای ثبت نام و ادامه تحصیل مراجعه ننموده اند، به شرط عدم اتمام معافیت تحصیلی نظام وظیفه برای آقایان.
    • ارائه و بارگذاری مستندات مربوط به دلایل بازگشت به تحصیل الزامی است.
    • مدارک پزشکی باید مورد تائید پزشک معتمد دانشگاه باشد.

    تمدید سنوات نیمسال

     (بار پنجم به بعد)

    • موافقت با افزایش یک نیمسال سنوات تحصیلی دانشجویانی که حداکثر مدت مجاز تحصیل آن ها برابر مقررات به پایان رسیده (ترم 13 به بعد) و ادامه تحصیل آن ها از لحاظ مقررات آموزشی منعی نداشته باشد.

    مرخصی بدون احتساب در سنوات

    دانشجو با یکی از شرایط زیر می تواند برای نیمسال مورد نظر خود درخواست مرخصی بدون احتساب سنوات نماید:

    • بیماری خاص شخص دانشجو
    •  ماموریت خود یا همسر به کشور دیگر
    •  فوت یکی از بستگان درجه یک
    •  دلایل دارای مستندات خارج از اختیار

    ادامه تحصیل دانشجویان

     سه ترم مشروطی

    • ارائه مدارک پزشکی دال بر بیماری دانشجو یا پرونده بستری بیمارستانی
    • ارائه مدارک مبنی بر بیماری حاد والدین ارائه مدارک فوت والدین یا بستگان درجه یک
    • مدارک مستند مبنی بر ازدواج دانشجو به همراه کپی شناسنامه و عقدنامه
    • مدارک مستند مبنی بر طلاق دانشجو یا طلاق والدین
    • سند طلاق، شناسنامه مادر دانشجو، گواهی روان پزشک مبنی بر تاثیر در افت تحصیلی دانشجو
    • ارائه مدارک کفالت از طرف دانشجو مبنی بر سرپرست خانواده بودن
    • فرزند شهید،آزاده و جانباز بالای 25 درصد با ارائه کپی پشت و روی کارت

    تمدید مهمانی

    • تمدید مهمانی برای نیمسال دوم دانشجویان دارای شرایط خاص

     

    آیین نامه شورای موارد خاص

    فرآیند درخواست در شورای موارد خاص