اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

حضور دکتر خطیبی معاون مالی اداری و مدیریت منابع وزارت عتف، و سردار کرمی، در دانشگاه سیستان و بلوچستان

 حضور دکتر خطیبی معاون مالی اداری و مدیریت منابع وزارت عتف، و سردار کرمی، در دانشگاه سیستان و بلوچستان

دکتر خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت عتف و هیأت همراه با حضور در دانشگاه سیستان و بلوچستان، ضمن شرکت در جلسه شورای دانشگاه،  افتتاح پروژه های عمرانی و بازدید از پروژه های نیمه تمام دانشگاه، در جلسه ای با حضور سردار کرمی استاندار سیستان و بلوچستان شرکت نمودند

به گزارش روابط عمومی، دکتر خطیبی در تاریخ ۱۰ اسفند پس از افتتاح سالن اجتماعات شهید میر حسینی، به همراه هیأت همراه در جلسه شورای دانشگاه شرکت نمودند. در این جلسه ابتدا، دکتر غلامرضا رضایی رئیس دانشگاه و سپس معاونین دانشگاه گزارشی از  اطلاعات و آماری درباره وضعیت دانشگاه، فعالیت ها و اقدامات انجام شده و همچنین افتخارات کسب شده با وجود برخی محرومیت ها در استان، و نیازهای مالی دانشگاه گزارشی ارائه نمودند. در ادامه دکتر خطیبی ضمن اشاره به این که توسعه اقتصادی ارتباط تنگاتنگی با توسعه علمی دارد، گفتند دانشگاه ها بایستی مانند خیلی دانشگاه های برتر جهان باید به سمتی حرکت کنند که کمترین وابستگی را به بودجه عمومی کشور داشته باشند و دانشگاه  برای  درآمدزایی از منابع مولد ساز، موجود در استان مثل معادن و صنعت خرما استفاده نماید. ایشان اضافه نمودند که اعتباری برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و سایر نیازهای دانشگاه منظور خواهد شد و همچنین پیگیری های لازم جهت تسریع در جذب اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری انجام خواهد شد.
در ادامه سفر، در تاریخ ۱۱ اسفند  دکتر خطیبی  با حضور سردار محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان و هیأت رئیسه دانشگاه با حضور بر سر مزار شهید گمنام با نثار گل و قرائت فاتحه یاد شهدا را گرامی داشتند. 
در ادامه، تعداد دیگری از پروژه های عمرانی دانشگاه سیستان و بلوچستان شامل، زمین چمن مصنوعی با زیر بنای ۱۷۶۰متر مربع، آزمایشگاه سازه و هیدرولیک با زیر بنای ۵۴۰ متر مربع و  مجتمع علوم انسانی شهید قاسم سلیمانی ( بلوک های شمالی و جنوبی) با زیر بنای ۴۷۰۰ متر مربع  را افتتاح نمودند. همچنین از برخی پروژه های نیمه تمام،  مثل پروژه هتل بزرگ و کتابخانه قلم چی نیز بازدید به عمل آمد. در این باره دکتر خطیبی گفتند ان شاالله در دولت سیزدهم و ظرف دو سال آینده تمامی پروژه های نیمه تمام دانشگاه تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.سپس ایشان به همراه استاندار از محل برگزاری کنکور سراسری کارشناسی ارشد و دکتری بازدید نمودند. و در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما گفتند دانشگاه سیستان و بلوچستان از مفاخر آموزش عالی کشور است.
در ادامه جلسه ای با حضور دکتر خطیبی و هیأت همراه و سردار کرمی استاندار سیستان و بلوچستان و رئیس و معاون پشتیبانی دانشگاه  در محل مهمان سرا تشکیل گردید در این جلسه  مشکلات آموزش عالی استان بررسی و همچنین نیازهای روز دانشگاه و راهکارهای حل آنها مطرح شد همچنین در خصوص تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام دانشگاه و راهکارهای تامین منابع مالی مورد نیاز آنها، بررسی های لازم صورت گرفت.

امتیاز به خبر :