اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری اولین همایش بین المللی گفتگوی ادیان و مذاهب( همزیستی مسالمت آمیز)

برگزاری اولین همایش بین المللی گفتگوی ادیان و مذاهب( همزیستی مسالمت آمیز)

اولین همایش بین المللی گفتگوی ادیان و مذاهب همزیستی مسالمت آمیز در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اولین همایش بین المللی گفتگوی ادیان و مذاهب همزیستی مسالمت آمیز در تاریخ هشتم اسفند در تالار امام رضا دانشگاه سیستان و بلوچستان با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه و دانشکده الهیات حقوق و معارف اسلامی برگزار گردید این همایش به منظور ترغیب محققان اساتید و دانشجویان علاقمند و پژوهشگر در حوزه گفتگوی ادیان و مذاهب در موضوعات متنوع برنامه ریزی شده و با ارائه ۱۳۵ مقاله به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) در دو نوبت صبح به صورت سخنرانی و عصر با ارائه تعدادی از مقالات برگزیده ادامه یافت. 

در انتهای این همایش بیانیه ای صادر گردید که بندهای آن به شرح زیر می باشد:

  1. بهره مندی از اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفتگوهای رسمی جمهوری اسلامی با دیگر کشورها از سوی مرکز بین المللی گفتگوی ادیان و فرهنگ ها
  2. برگزاری نشست های تخصصی ادیان میان دانشگاه های سیستان و بلوچستان و دانشگاه های شرق آسیا با همکاری و هماهنگی مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ ها
  3. دانشگاه سیستان وبلوچستان از سوی مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ ها بعنوان دانشگاه مادر برای گفتگوهای فرهنگی و دینی جمهوری اسلامی و کشورهای شرق آسیا تعیین شد و دبیرخانه ان در دانشگاه سیستان و بلوچستان خواهد بود.
  4. پیگیری های اجرایی و هزینه های مربوط به تعاملات یاد شده در بندهای فوق، بصورت توافقی بر عهده دانشگاه سیستان و بلوچستان و مرکز گفتگوی ادیان  و فرهنگ ها خواهد بود.
  5. دومین همایش گفتگوی ادیان و مذاهب؛ همزیستی مسالمت آمیز در سال آینده با همکاری مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ ها در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.
  6. مقالات برگزیده این همایش در نشریات معتبر مرکز گفتگوی ادیان منتشر خواهد شد.
  7. درسنامه شیوه ها و مهارتهای گفتگوی ادیان با همکاری مرکز گفتگوی ادیان تدوین خواهد شد.
  8. برای ارائه درس شیوه ها و مهارتهای گفتگوی ادیان در دانشگاه سیستان و بلوچستان  از اساتید مجرب و کار آزموده مرکز گفتگوی ادیان استفاده خواهد شد.
  9. کارگاه های آموزشی شیوه ها و مهارتهای گفتگوی ادیان از سوی مرکز گفتگوی ادیان جهت انتقال تجارب بدست آمده در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط