اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس برمزار شهید گمنام

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس برمزار شهید گمنام

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس صبح روز شنبه 31 شهریورماه در جمع دانشگاهیان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم دکتر بندانی طی سخنانی در جمع دانشگاهیان این دانشگاه، با گرامیداشت ایام محرم و شهادت حضرت ابا عبدا... الحسین (ع)، شهادت امام سجاد (ع) و فرارسیدن هفته دفاع مقدس، تقارن این ماه ارزشمند و هفته دفاع مقدس را تقارنی شایسته و ارزشمند توصیف نمود که در آن فرزندان برومند این سرزمین با تأسی از فرهنگ عاشورا، و قیام امام حسین (ع) عزت و سربلندی را برای کشور و مردم عزیزمان به ارمغان آوردند.

ایشان در بخشی دیگراز سخنان، به درس‌ها و آموزه‌های ارزشمند محرم پرداخت که در جان و روح ملت ما نفوذ کرده و مردم ما را قادر نمود تا باتاسی به آن آموزه ها در برابر ظلم و جور ایستادگی، و از کیان، هستی و سرزمین عزیزمان دفاع نمایند.

وی با ذکر این نکته که دشمن در جنگ تحمیلی بهترین زمان را برای تجاوز به کشورمان محاسبه نمود ، خاطرنشان ساخت، خوشبختانه مردم فهیم وآگاه مان با تکیه بر همین مکتب عاشورایی امام حسین (ع) توانست ضمن شکست دشمن متجاوز، پایه‌های نظام را تثبیت نمایند.

ایشان در خاتمه اظهار امیدواری کرد تا همه ما با رفتار و عملکرد شایسته خود پاسدار حرمت خون شهدا باشیم.

در آغاز این مراسم حجه الاسلام صادقی طی سخنانی در آئینه احادیث و روایات اسلامی به گرامیداشت قیام عاشورا پرداخت و خاطرنشان نمود: جهان امام حسین (ع) و یارانش جهان آزادگی، معنویت، و صلح و دوستی بود، در قیام عاشورا ما وفای به عهد می‌بینیم و در این مسیر از همه ما توقع می‌رود تا در این مسیر گام برداشته و نسبت به زندگی و کشورمان وفای به عهد را سرلوحه ی خود قراردهیم. وی یاد آور شد امام حسین (ع) هیچ‌وقت به دنبال جنگ نبود.

ایشان در ادامه با گرامیداشت 31 شهریورماه افزود: همه ما امروز گرد هم جمع شده‌ایم تا با گرامیداشت حماسه 8 سال دفاع مقدس در مسیر عبودیت و معنویت امام حسین (ع) گام برداشته و همان گونه که دوران دفاع مقدس را با سربلندی پشت سر گذاشته‌ایم بااقتدار و عزت در مسیر سربلندی کشور عزیزمان حرکت نمائیم.

گفتنی است در پایان این مراسم رئیس دانشگاه با اهداء لوح سپاس از تنی چند از عزیزان جبهه و جنگ تجلیل و قدردانی نمود.

 

امتیاز به خبر :