اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری کارگاه معرفت افزایی با حضور پروفسورحسنعلی بختیاری نصر آبادی

برگزاری کارگاه معرفت افزایی با حضور پروفسورحسنعلی بختیاری نصر آبادی

کارگاه معرفت افزایی ویژه اساتید با عنوان: «هم افزایی ورسالت های آموزش عالی از گذشته تاکنون، تجربه جهانی وجمهوری اسلامی » شامگاه روز سه شنبه 8 خردادماه در تالار معراج برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این کارگاه که به همت دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه و گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد، پروفسور بختیاری استاد رشته فلسفه طی سخنانی در زمینه وضعیت دانشگاه ها و برنامه ریزی های لازم در جهت تسریع و بهینه سازی روند روبه رشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پرداخت.

ایشان با ذکر مقدمه ای از یونان باستان به عنوان پایه گذاران مباحث اکادمیک خاطرنشان نمود در آن برهه از تاریخ اندیشمندانی همچون افلاطون و ارسطو به عنوان پیشروان و از سر دمداران علوم، همیشه به دنبال یک سری اصول ثابت بودند تا حقیقت پدیده ها را در عالم بیابند تا بر اساس آن دل های زمینی را به مدل های آسمانی ترسیم نمایند.

وی گفت: برمبنای مدینه فاضله افلاطونی خصوصیات «انسان ایده ای» به سه وجه تقسیم می گردیده که براساس آن شامل: وجه های عقلانی، عاطفی و ارادی بوده است.

ایشان در ادامه با توصیف روند توسعه و گسترش دانشگاهها در اروپا و جهان پرداخت و افزود: در آن دوران کار دانشگاه ها این بود تا فیلسوفان، سوابق نقطه ای را پیدا نموده و با انتشار آن مطالب در کتب دانشگاهی آنها را نسل به نسل منتقل نمایند.

پروفسور بختیاری در ادامه با جمع بندی و مقایسه روند تدریجی بسط و توسعه علوم در دانشگاه ها، با ذکر این مهم که آیا امروز باید از دانشگاه های پیشرفته جهان تقلید نمائیم یا خیر؟ خاطرنشان کرد: ما باید برای تسریع روند آموزش در دانشگاه ها سه طبقه در دانشگاه ها ایجاد نمائیم.

طبقه اول: ارتباط بهتر و گسترده تر زندگی با جامعه که همان مباحث و موضوعات کلی جامعه مانند (بهداشت جامعه ، محیط زیست جامعه ، درمان جامعه، تکنولوژی جامعه و....) صورت پذیرد.

طبقه دوم: تلفیق آموزش و پژوهش با یکدیگر و توسعه و گسترش روحیه جستجوگری.

طبقه سوم: توجه به تولید، اختراعات واکتشافات به نحوی که مشکلات جامعه را برطرف نماید.

وی در خاتمه با تاکید به این گونه مدل سازی ها گفت: این گونه مدل سازی ها و گفتمان ها با یک فهم درست و با داشتن اساتید واستعدادهای درخشان در جامعه امکان پذیر است

ایشان در ادامه به سئوالات مطروحه از سوی حاضران پاسخ گفتند.

 

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط