اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز انکشاف باغداری افغانستان و دانشگاه سیستان و بلوچستان

امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز انکشاف باغداری افغانستان و دانشگاه سیستان و بلوچستان

تفاهم‌نامه علمی و پژوهشی میان هیئت مرکز انکشاف باغداری افغانستان و دانشگاه سیستان وبلوچستان در روز سه‌شنبه یکم خردادماه 97 در سالن کنفرانس حوزه ریاست منعقد گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر بندانی رئیس دانشگاه طی سخنانی با اشاره به امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه گفت: دانشگاه سیستان و بلوچستان به‌عنوان دانشگاه جامع و مادر منطقه با قدمتی 50 ساله، با داشتن 13 دانشکده و چندین پژوهشکده و زیرساخت های لازم در مسیر بین‌المللی شدن آمادگی دارد تا در زمینه‌های علمی باآن مرکز همکاری نماید.

 رئیس دانشگاه با اشاره به مشترکات دینی و مذهبی، زبان و داشتن مرز مشترک خاطرنشان نمود: داشتن این‌همه اشتراکات فرهنگی یکی از مزایایی است که در کمتر جایی می‌توان آن را پیدا نمود. ازاین‌رو ما می‌توانیم در بحث‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری و تحقیقاتی ارتباطات مثمر ثمری را با کشور دوست و برادر افغانستان انجام دهیم.

ایشان با اشاره به همکاری با سایر کشورهای منطقه همچون پاکستان خاطرنشان نمود: که ما در راستای گسترش همکاری‌های منطقه‌ای با دانشگاه‌هایی همچون کویته و بنیاد علوم کشور پاکستان، دانشگاه کابل،دانشگاه برهان الدین ربانی وهمچنین بنیاد نخبگان افغانستان تفاهم‌نامه‌های همکاری امضاء نموده‌ایم وامیدواریم با مرکز انکشاف باغداری افغانستان نیز این روند را ادامه دهیم و از توان و تجربه علمی و پژوهشی یکدیگر استفاده نمائیم.

آقای نجیب ا... عنایت رئیس مرکز انکشاف باغداری افغانستان نیز طی سخنانی با اشاره به سال‌ها جنگ در افغانستان واز بین رفتن زیرساخت‌های این کشور، لزوم استفاده از دانش و فناوری کشورهای همسایه و منطقه را اجتناب‌ناپذیر توصیف نمود.

ایشان با اشاره به اهداف مرکز انکشاف باغداری افغانستان گفت: این مرکز یک مرکز غیردولتی است که با ایجاد یک تیم قوی از متخصصان این رشته و باهدف رشد و گسترش صنعت باغداری ایجادشده است.

وی با اشاره به مشترکات مردم دو منطقه گفت: خوشبختانه اهداف ما و دانشگاه سیستان و بلوچستان که همان توسعه مراودات علمی و پژوهشی، ایجاد اشتغال، فقرزدایی و ثبات و آرامش در منطقه است یکی است و ما امیدواریم بتوانیم این فعالیت‌های علمی را تا سالیان دور ادامه دهیم.

گفتنی است مسئولان دو طرف در ادامه تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی در زمینه‌های فیتوشیمی و تجزیه شیمیایی گیاهان، سیستماتیک گیاهی، گیاهان دارویی، محصولات طبیعی، ترکیبات آلی فرار، احیاء گیاهان، ذخایر ژنتیکی، گیاه‌شناسی کاربردی و باغداری امضاء نمودند.

 

امتیاز به خبر :