اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

افتتاحیه اولین کمپ مقدماتی برنامه نویسی فول استک

مراسم افتتاحیه اولین کمپ برنامه نویسی فول استک روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ۹۶ در مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد .

در ابتدای مراسم افتتاحیه که با حضور؛ مهندس سلجوقی عضو هیئت عامل سازمان فناوری و اطلاعات ایران ، دکتر مهدی قانع مدیرعامل شرکت جام جم و معمار فناوری مراکزداده برگزار گردید، دکتر معین خواه توضیحاتی در رابطه با چگونگی برگزاری رویداد ارائه ، و بر نقش فناوری اطلاعات بعنوان پایه تمام مشاغل،  فعالیت ها و ایجاد کسب و کار های مختلف تاکید کردند.

 ایشان این رویداد را مقدمه ای برای راه اندازی کسب و کار های حوزه IT و فناوری اطلاعات دانستند.

در ادامه دکتر کردی معاونت پژوهشی دانشگاه،  هدف اصلی این نشست را شکوفا کردن پتانسیل ها و استعداد های دانشجویان و نسل جوان در دانشگاه بیان و بر اهمیت نقش بهره وری نیروی انسانی تاکید کردند .ایشان نیروی انسانی را یکی از عوامل مهم رقابت در توسعه کشور ها برشمرد.

معاون پژوهشی دانشگاه  شکوفایی ظرفیت ها و استعداد های نسل جوان را مهمترین هدف سیستم آموزش کشور دانسته و کشف نشدن استعداد ها را یک نوع نقص در آموزش و فرآیند تکامل اجتماعی عنوان نمود.

ایشان موفقیت و سودآوری بیشتر کشور ها را در گرو ایجاد نقشه استعداد یابی و سرمایه گذاری بر روی این استعداد ها عنوان، و دلیل اصلی عدم پیشرفت و فقر در کشور ها و به وجود آمدن نسل بی انگیزه را در شکوفا نشدن استعداد ها و ظرفیت های موجود در کشور ها برشمرد.

در ادامه این نشست سرکار خانم سلوکی ضرورت برگزاری این رویداد را  تربیت نیروی توسعه دهنده وب ( web developer) برای رشد استارتاپ ها و شرکتها بیان کرد وافزود: در این طرح فقط برنامه نویسی آموزش داده نمی شود، بلکه آموزشهای نرم مانند خودشناسی و همچنین مدل فکر کردن، کار کردن با داده و اطلاعات، تحلیل خلاقانه و نظایر آن از الزامات این دوره است.

ایشان یکی از مهمترین ویژگی های این دوره را آموزش شیوه ی استفاده از منابع و چگونگی دسترسی به آنان بیان کرد و افزود: مدت دوره مقدماتی 12 روز، در سه روز پایانی چهار هفته است که مقدمات دوره های بعدی را فراهم می کند و فرآیند آموزش  4 الی 5 دوره متوالی خواهد بود.

وی اضافه کرد که قبل از شروع دوره از کلیه ی شرکت کنندگان برای  شناخت فردی و استعداد یابی مصاحبه بعمل آمده است.

مهندس سلجوقی عضو هیئت عامل سازمان فناوری و اطلاعات ایران نیز توضیحاتی در رابطه با کارآفرینی و چگونگی ایجاد کسب و کار های جدید ارئه نمود.ایشان همچنین کارآفرینان امروزی را کارآفرینان محلی دانست و لازمه بکار گیری کارآفرینان محلی را ایجاد آمایش محلی برای به وجود آوردن داده های محلی دانستند.

در آخرین بخش افتتاحیه رویداد دکتر قانع مدیرعامل شرکت جام جم و معمار فناوری مراکزداده به ارائه توضیحاتی در خصوص چالش ها، تهدید ها و فرصت های صنعت IT پرداخت.

در پایان این مراسم مسئولین از مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه سیستان و بلوچستان و شرکت های مستقر در این مرکز بازدید کردند و از نزدیک چالش ها و مشکلات این واحد ها، شرکت ها و گروه های استارتاپی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

امتیاز به خبر :