اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برنامه ريزي براي ساخت اولين سراى متاهلي در دانشگاه سيستان وبلوچستان

برنامه ريزي براي ساخت اولين سراى متاهلي در دانشگاه سيستان وبلوچستان

مهندس ذوالفقار یزدان مهر مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در نشست با رئيس واعضاى هيئت رئيسه دانشگاه سیستان و بلوچستان،از برنامه‌ریزی برای ساخت اولین سرای( خوابگاه) دانشجویی متاهلی در دانشگاه سیستان و بلوچستان با مشارکت صندوق رفاه دانشجویان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي  وزارت علوم ، مهندس یزدان مهر در بازدید از امکانات رفاهی دانشگاه سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به تاکید وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوزی مبنی بر برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای تامین سراهای متاهلی، صندوق رفاه توانسته است با هم افزایی منابع بانکی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای احداث، خرید و تکمیل سراهای دانشجویی جدید در سال ۹۷ پیش بینی کند تا در اختیار دانشگاه های متقاضی کشور قرار گیرد.

وی افزود: بر این اساس عملیات ساخت ۲۰۰ سرای دانشجویی جدید آغاز می شود تا کمبود ساخت سراهای دانشجویی (مجردی و متاهلی) در دانشگاه های کشور جبران شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: همانطور که در قانون برنامه ششم نیز دیده شده است، قرار است از سال آینده ساخت خوابگاه‌های متاهلی با جدیت بیشتری در دانشگاه‌ها پیگیری شود.

یزدان مهر با اشاره به درخواست ۱۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان برای ساخت خوابگاه متاهلی گفت: صندوق رفاه دانشجویان اعلام آمادگی می‌کند که با توجه به نیاز دانشجویان متقاضی و شرایط منطقه، با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و تامین یارانه سود و کارمزد از سوی صندوق در این زمینه اقدام اساسی صورت گیرد.

مشاور وزیر علوم از توجه جدی صندوق رفاه دانشجویان به کمک به دانشجویان کم بضاعت خبر داد و افزود: مقرر شد صندوق رفاه مبلغی نیز به صندوق خیریه دانشگاه سیستان و بلوچستان به منظور حمایت از دانشجویان کم بضاعت کمک کند.

یزدان مهر به اهمیت ورزش و سلامتی دانشجویان نیز اشاره کرد و افزود: مقرر شد صندوق رفاه دانشجویان نسبت به تجهیز اتاق تندرستی در خوابگاه های دانشگاه سیستان و بلوچستان اقدام کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان همچنین از کمک ۱۰ میلیارد ریالی برای تکمیل غذاخوری دانشگاه سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: با این کمک انشاالله سالن بزرگ غذاخوری این دانشگاه تا پایان اسفند ماه با حضور مسئولان ارشد وزارت علوم افتتاح و در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

مشاور وزیر علوم خاطر نشان کرد: در راستای حمایت بیشتر ازاین دانشگاه مقرر شد ۶۰ درصد پول واریزی دانشگاه بابت اجاره بها به حساب دانشگاه بازگردانده شود تا در تعمیر، تجهیز و بهسازی فضاهای دانشجویی دانشگاه هزینه شود.

یزدان مهر تصریح کرد: با توجه به ارتقای سراهای دانشجویی از رتبه ۴ و ۳ در این دانشگاه و با توجه به نیازها و برآوردها در مجموع کمک‌های ارزنده‌ای به دانشگاه سیستان و بلوچستان شده است .

همچنين مشاور وزیر علوم در سفر به دانشكده صنعت ومعدن در خاش از کمک به ساخت سرای دخترانه در دانشکده صنعت و معدن خاش با مشارکت صندوق رفاه دانشجویان خبر داد و افزود: با توجه به نیاز شدید دانشجویان دختر این دانشکده مقرر شد از محل پرداخت سود بانکی و مشارکت این صندوق، خوابگاه دخترانه با ظرفیت اسکان ۱۵۰ نفر در این دانشکده احداث شود.

گفتني است مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه دکتر قنبری قائم‌مقام این صندوق و هیئتی متشکل از سایر مدیران و دست‌اندرکاران صندوق رفاه، ضمن بازدید ازتاسیسات و امکانات خوابگاهی، سلف‌سرویس، موتورخانه، سالن‌های تندرستی، استخر و دیگر فضاهای دانشجویی از نزدیک در جریان نقطه نظرات و دغدغه‌های دانشجویان قرار گرفتند.

 در این بازدید دکتر بندانی و معاونین دانشگاه با ارائه گزارشاتی این هیئت را همراهی و در هر زمینه نقطه نظرات لازم را مطرح نمودند.

http://www.msrt.ir/fa/news/37120

امتیاز به خبر :