اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری سومین همایش تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی

برگزاری سومین همایش تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی

سومین همایش تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی به مدت4روز در سالن سینما تئاتر مهندسی با همکاری معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه و حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی توسط کلیه گروه های دانشکده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه. پس از برگزاری موفق همایش تحصیلات تکمیلی در دوره‌های گذشته سومین همایش تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی باهدف ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، آشنایی صاحبان صنایع با موضوعات تحقیقاتی روز و توانمندی های دانشگاه در انجام پروژه های تحقیقاتی، آشنا شدن و ارتباط رود رو و مستقیم محققین دانشگاهی با مدیران ارشد دولتی و بخش خصوصی به‌منظور بحث و تبادل‌نظر و هدایت طرح¬های پژوهشی به سمت پژوهش های کاربردی و تقاضامحور برای رفع مشکلات منطقه و صنعت، به مدت 4 روز در سالن سینما تئاتر مهندسی با همکاری معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه و حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی توسط کلیه گروه¬های دانشکده برگزار شد.

در این همایش درمجموع تعداد 37 مقاله به‌صورت شفاهی و 18 مقاله به‌صورت پوستری توسط دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد ارائه شد. در شروع روزانه ارائه مقالات، اساتید گروه های مختلف سخنرانی های کلیدی با عناوین اهمیت گرایش‌های بین‌رشته‌ای و جایگاه مهندسی صنایع (دکتر محب علی رهدار)، انرژی های تجدید پذیر (دکتر حمید مقدم دیمه)، نانو کامپوزیت ها (دکتر حامد خسروی) و ضوابط طراحی گاز کشی خانگی (دکتر سمیرا پایان) ارائه نمودند.

در آغاز این همایش دکتر محبی رئیس دانشکده مهندسی به بیان اهداف برگزاری همایش پرداختند. سپس دکتر راهدار عضو هیئت‌علمی گروه مهندسی صنایع در مورد اهمیت گرایش‌های بین‌رشته‌ای و جایگاه مهندسی صنایع و دکتر حامد خسروی عضو هیئت‌علمی گروه مهندسی مواد و متالوژی سخنرانی تخصصی در رابطه با نانو کامپوزیت‌ها ارائه نمودند.

در روز اختتامیه و پایانی این همایش که در روز (پنج‌شنبه 4 خرداد 96) برگزار شد، دکتر عزیزیان دبیر همایش به اهمیت جایگاه این همایش در برقراری ارتباط مستقیم اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با صاحبان صنایع برای اجرای طرح های پژوهشی اولویت‌دار استان پرداخت و خواهان جدی تر گرفتن مسئولین حوزه های مرتبط در برگزاری رسمی تر همایش و پوشش دادن اخبار برگزاری و اطلاع‌رسانی مناسب وبموقع آن شدند. ایشان برگزاری این‌گونه سمینارها را فرصتی بسیار مغتنم برای ارتباط و آشنایی صاحبان صنایع با دستاوردهای علمی و توانمندی‌های تحقیقاتی و فناورانه دانشگاه مطرح نمودند. فلذا یکی از راه‌کارهای برطرف نمودن موانع و مشکلات درراه ارتباط صنعت و دانشگاه که همانا حلقه مفقوده سلسله پیشرفت و تکامل روند توسعه کشور است را برگزاری چنین سمینارها و نشست هایی می دانند.

همزمان با برگزاری همایش کارگاه تخصصی TG NET توسط سرکار خانم دکتر فصیح زاده از شرکت ملی گاز ایران با همکاری انجمن گاز ایران و مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه برای دانشجویان و کارشناسان ادارات و صنعت در سه روز ارائه شد. همچنین کارگاه جستجوی پیشرفته توسط سرکار خانم دکتر پایان عضو هیئت‌علمی گروه مهندسی مکانیک نیز ارائه شد.

این همایش عموماً در دانشگاه های معتبر اروپا با عنوان های: Open Days و یا Postgraduate Student Conference دو نوبت در سال برگزار می شود.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط