اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

گزارش اولین همایش ریاضیات، جذابیت‌ها و چالش‌های آن

گزارش اولین همایش ریاضیات، جذابیت‌ها و چالش‌های آن

     

اولین همایش ریاضیات، جذابیت‌ها و چالش‌های آن روز سه‌شنبه ۴ بهمن سال ۱۴۰۱، به مناسبت روز جهانی آموزش با مشارکت گروه ریاضی دانشگاه سیستان و بلوچستان، اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران برگزار گردید.
این همایش، با هدف معرفی جذابیت‌های ریاضی به دانش‌آموزان و ایجاد علاقه در آنان، همچنین بررسی چالش‌ها و مشکلاتی که دانش‌آموزان در یادگیری ریاضی و دبیران در آموزش آن دارند، در دو نوبت صبح و عصر برگزار گردید.

مراسم افتتاحیه این همایش، با حضور پرشور دانش‌آموزان متوسطه مدارس زاهدان، جمعی از مسئولین اداره کل آموزش و پرورش، دبیران ریاضی سطح شهر و اعضا هیات علمی گروه ریاضی برگزار گردید. پس از تلاوت قرآن، پخش سرود جمهوری اسلامی و پخش کلیپ معرفی دانشگاه سیستان و بلوچستان، آقای دکتر حسین حسینی گیو (دبیر اجرایی همایش)، خانم دکتر مریم عرب عامری (دبیر علمی همایش) و آقای دکتر جواد جمالزاده ریاست دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر ضمن عرض خوش‌آمد به شرکت‌کنندگان در همایش، اهداف همایش را تشریح کردند. سپس آقای علی سالاری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به ارائه گزارشی از وضعیت انتخاب رشته دانش‌آموزان در هدایت تحصیلی پرداختند. همچنین، گروه های هنری به اجرای برنامه های موسیقی پرداخته و کلیپ درباره مریم (تهیه شده توسط کمیته بانوان انجمن ریاضی) در مورد زندگی و افتخارات علمی زنده‌یاد پروفسور مریم میرزاخانی نخستین بانوی برنده مدال فیلدز پخش شد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت. 
سپس، سه تن از اعضای هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه سیستان و بلوچستان (دکتر مریم علیپور، دکتر امید ضابطی و دکتر نادر کوهستانی) نمونه هایی از جذابیت‌های ریاضی را برای دانش آموزان حاضر، تشریح نمودند. در پایان مراسم صبح، با اهداء جایزه از دانش‌آموزان فعال در کارگاه‌های برگزار شده تقدیر به‌عمل آمد.
همچنین عصر روز سه‌شنبه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰ نشست بررسی چالش‌های آموزش ریاضیات دبیرستانی با حضور جمعی از دبیران ریاضی زاهدان و اعضا هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط