اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری کرسی ترویجی «خرده‌فرهنگ کجروانه به مثابه یک آسیب اجتماعی در شهر زاهدان»

برگزاری کرسی ترویجی «خرده‌فرهنگ کجروانه به مثابه یک آسیب اجتماعی در شهر زاهدان»

کرسی خرده‌فرهنگ کجروانه به مثابه یک آسیب اجتماعی در شهر زاهدان در روز 3 آبان ماه در سالن کنفرانس مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی در این کرسی که با حضور جمعی از اساتید، فعالعان حوزه آسیب های اجتماعی شهر زاهدان و دانشجویان برگزار گردید، ارائه دهنده کرسی دکتر مرتضی مسرور علی نودهی عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی بود. ناقدان کرسی دکتر ابوالفضل احمدزاده معاون حقوق عامه دادگستری استان سیستان و بلوچستان و دکتر محمدرضا حسنی عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی بودند و مدیریت کرسی را دکتر مهدی فغانی عضو هیأت علمی گروه حسابداری دانشگاه سیستان و بلوچستان بر عهده داشت. 
در این کرسی، دکتر مسرور ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص علل و عوامل شکل گیری خرده-فرهنگ های بزهکارانه در جوامع، تعریف، ماهیت و کارکرد این خرده-فرهنگ ها و دلایل افراد برای پیوستن به آنها و نیز پیامدهای عضویت برای افراد و استراتژی های افراد در برابر این پیامدها، به صورت مشخص به خرده فرهنگ کجروانه شکل گرفته در شهر زاهدان که البته از این شهر هم فراتر رفته است پرداخت و مولفه های علل و عوامل شکل گیری، ماهیت و کارکرد، دلایل و پیامدهای شکل گیری این خرده فرهنگ را مورد بررسی قرار داد. 
در ادامه‌ی جلسه، ناقدان کرسی دکتر احمدزاده و دکتر حسنی از وجوه مختلف به نقد کرسی پرداختند و نقاط ضعف و قوت این موضوع را بررسی نمودند و ارائه کننده ضمن پاسخگویی به نقدهای داوران  و تایید برخی از نقدها جمع‌بندی خود را ارائه نمود.
در انتهای جلسه، برخی حضار به طرح پرسش هایی در خصوص ماهیت و نحوه عملکرد این گروه ها، تجربه برخورد خود با این گروه ها و نحوه عملی جلوگیری از گسترش عضوگیری این گروه پرداختند که با توضیحاتی از سوی ارائه دهنده و ناقدان همراه شد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط