اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

بازدید ریاست دانشگاه از پروژه چمن مصنوعی ورزشگاه 22 بهمن

بازدید ریاست دانشگاه از پروژه چمن مصنوعی ورزشگاه 22 بهمن

درجریان پایان عملیات زیرسازی کامل پروژه چمن مصنوعی ورزشگاه 22 بهمن، دکتر رضایی ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان به همراه دکتر نوری معاونت دانشجویی، دکتر یعقوبی معاونت عمرانی و دکتر زمانیان معاونت پشتیبانی از این پروژه بازدید کردند.

به گزارش حوزه معاونت دانشجویی درجریان پایان عملیات زیرسازی کامل پروژه چمن مصنوعی که همزمان با پایان پروژه خرید و نصب صندلی های تاشو ورزشگاه 22 بهمن انجام شد، دکتر رضایی ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان به همراه دکتر نوری معاونت دانشجویی، دکتر یعقوبی معاونت عمرانی و دکتر زمانیان معاونت پشتیبانی از این پروژه بازدید کردند. این پروژه مهم با متراژ زمین چمن در حدود 10300 مترمربع و متراژ پیست دو با حدود 3700 مترمربع از پروژه های بزرگ ورزشگاهی کشور بوده که با مساعدت معاونت دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری های دانشگاه در حال انجام است. پس از انعقاد قرارداد این پروژه در اسفند ماه سال 1399 ، اقدامات ذیل به انجام رسیده است:

1- اتمام حفاری چاه های جذبی

2- اتمام پی کنی جداول جمع آوری آب های سطحی

3- اتمام اجرای بلوک های سیمانی و بندکشی جداول جمع آوری آب های سطحی

4- اتمام زیرسازی و کمپکت بستر زمین چمن

5- تهیه و اجرای مصالح اساس که در حال اجرا است

6- خریداری عایق ژئوتکستایل و تخلیه در محل پروژه و آغاز عملیات مربوطه

7- تهیه و اجرای مصالح اساس پیست دو

      نکته مهم در این پروژه این است که استفاده از چمن طبیعی به‌دلیل اینکه انرژی و آب زیادی مصرف می‌کند برای استفاده در بیشتر ورزشگاه ها مناسب نیست؛ به همین دلیل در اغلب ورزشگاه ها از چمن مصنوعی استفاده می‌شود.چمن مصنوعی نوعی کفپوش به شکل چمن طبیعی است که از نخ‌های پلی‌پروپیلنی و پلی‌اتیلنی تولید شده است. چمن مصنوعی هزینه نگهداری و مراقبت پایین‌تری نسبت به چمن معمولی دارد که این قابلیت باعث می‌شود میزان آب مصرفی ورزشگاه‌ها به شدت کاهش یابد. همچنین بهره‌برداری بالاتری نسبت به چمن طبیعی دارد. از طرفی چمن مصنوعی برخلاف چمن طبیعی مشکل آلوده شدن پس از بارش باران را ندارد و دارای سطحی صاف است که باعث می‌شود، ورزشکاران هنگام فعالیت پای‌شان به چمن گیر نکرده و زمین نخورند. از دیگر مزیت های چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی می توان به مواردی مانند: طول عمر بالا، صرفه جویی فوق العاده بالا در مصرف آب، سرسبزی همیشگی، نداشتن هزینه نگهداری، اجرای سریع، قیمت مناسب و یکنواختی سطح زمین چمن نیز اشاره کرد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط