اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

امضا تفاهم نامه همکاری علمی

امضا تفاهم نامه همکاری علمی

تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین دانشگاه سیستان و بلوچستان، سازمان پژوهش¬های علمی و صنعتی ایران و مرکز منطقه¬ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان وبلوچستان در تاریخ شنبه ۴/۲/۱۴۰۰ طی یک جلسه مجازی تفاهم نامه همکاری فی‌مابین دانشگاه سیستان و بلوچستان، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، و مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند، با موضوعیت همکاری در ایجاد و انتقال فناوری‌های پایدار در زمینه استحصال آب از منابع آبی نامتعارف با تمرکز بر چالشهای حوزه آبی سیستان وبلوچستان بعنوان پایلوت منطقه‌ای، به امضا دکتر غلامرضا رضایی رئیس دانشگاه، دکتر عشوری رئیس سازمان پژوهشها و دکتر طاهره میرعمادی رئیس مرکز منطقه ای رسید.

در طی جلسه که با حضور جمعی از اساتید و مسئولین از سه طرف امضا کننده تفاهم نامه برگزار گردید، دکتر محمد علی محمودی دبیر هیات رئیسه دانشگاه با خوش‌آمد گویی به اعضا جلسه ابتدا از دکتر صمیمی خواست تا در مورد تفاهم نامه و جنبه‌های همکاری نقطه نظرات خود را اعلام نمایند. دکتر صمیمی با اشاره به سابقه یک دهه همکاری‌های علمی و پژوهشی بین سه مجموعه و با توجه به اجرای برنامه‌های مشترک جاری از جمله برگزاری کنگره بین‌المللی مرتبط در شهریورماه ۱۴۰۰ و تربیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در قالب طرحهای پژوهشی مشترک، امضا این تفاهم نامه را در جهت همگرایی بیشتر همکاری‌ها دانست. سپس دکتر شکرالله‌زاده عضو هیات علمی سازمان پژوهش‌ها و دکتر میرعمادی به ایراد نقطه نظرات خود در راستای نحوه اجرای تفاهم نامه پرداختند. در انتها دکتر رضایی ضمن ابراز خوشوقتی از امضا تفاهم نامه بر ایجاد کمیته مشترک در خصوص تدوین نقشه راه و آمایش استحصال از ذخایر پایدار آبی استان و دکتر عشوری بر اجرای طرح‌های کلان مشترک جهت توسعه فناوری‌های مرتبط با لحاظ چالش‌ها و تنشهای آبی مکرر در منطقه تاکید کرد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط

فایل پیوست