اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

حضور دانشگاه سیستان و بلوچستان در میان دانشگاه‌های برتر دنیا بر اساس رتبه بندی تایمز

حضور دانشگاه سیستان و بلوچستان در میان دانشگاه‌های برتر دنیا بر اساس رتبه بندی تایمز

دانشگاه سیستان و بلوچستان بر اساس رتبه بندی تایمز در جمع ۴۷ دانشگاه ایرانی حاضر در میان دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفت.

به گزارش حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه، در سال ۲۰۲۰ میلادی و ۱۳۹۹ شمسی دانشگاه‌های ایرانی در رتبه بندی‌های معتبر جهانی رشد قابل توجهی داشته‌اند و برخی از دانشگاه‌ها نیز در این سال به جمع برترین‌ها پیوستند.

در رتبه بندی تایمز، در سال‌های ۲۰۱۲ الی ۲۰۱۴ از ایران تنها یک دانشگاه حضور داشت و در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به ترتیب به ۲۹ و ۴۰ دانشگاه افزایش یافت. در سال ۲۰۲۱ با ورود ۷ دانشگاه جدید شاهد حضور ۴۷ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع ۱۵۲۷ دانشگاه برتر جهان از ۹۳ کشور هستیم.

در رتبه بندی تایمز ۲۰۲۱، دانشگاه‌ علوم پزشکی کردستان و دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان، محقق اردبیلی، علوم پزشکی کرمان، اراک، حکیم سبزواری، لرستان، رازی کرمانشاه و تربیت معلم شهید رجایی به جمع برترین‌ها اضافه شدند.

گفتنی است رتبه بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها است. این رتبه بندی از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره گرفته است.

 

امتیاز به خبر :