اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

جلسه بحث وگفتگو در زمینه ی توسعه استان در دانشگاه برگزارشد

جلسه بحث وگفتگو در زمینه ی توسعه استان در دانشگاه برگزارشد

جلسه بحث وگفتگو در زمینه ی توسعه استان با حضور فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان و هیاتی متشکل از مشاوران و مسئولان استانی و رئیس دانشگاه در سالن کنفرانس حوزه ریاست برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان وبلوچستان، در این نشست تخصصی دکتر رضایی ریاست دانشگاه  بر ضرورت همکاری دانشگاه با صنعت و حل نیازهای جامعه تاکید نمودند.

در ادامه دکتر مالکی طی سخنانی اظهار داشت که دانشگاه سیستان و بلوچستان می بایست محور توسعه استان قرار گیرد. ایشان بر استفاده از تمامی ابزارها و پتانسیل های موجود در راستای توسعه استان سیستان و بلوچستان تاکیدنمودند.

نماینده مردم زاهدان درمجلس شورای اسلامی یکی از دلایل عقب افتادگی استان از جایگاه حقیقی خود را عدم قرارگیری نقش دانشگاه ها به ویژه دانشگاه سیستان و بلوچستان به عنوان محور توسعه بیان نمودند.

در ادامه جلسه مباحثی همچون ایجاد و طراحی بندر خشک در زاهدان و قرارگیری این شهر به عنوان محور لجستیک و بارانداز مرکزی و همچنین ایجاد یک پالایشگاه در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر مالکی در ادامه به ضرورت تشکیل اتاق فکر اقتصادی استان با مرکزیت  دانشگاه سیستان و بلوچستان جهت یکپارچه نمودن فعالیت های جزیره ای در استان اشاره نمودند.

همچنین ایشان در این جلسه از سرعت بخشیدن به احداث و بهره برداری از پروژه ریلی استان با تاکید به وزیر محترم راه و شهرسازی جهت تامین زیر ساخت های مربوط به توسعه ترانزیتی خبر دادند.

در پایان مقرر گردید دانشگاه های استان با مرکزیت دانشگاه سیستان و بلوچستان بر روی مطالعات و امکان سنجی احداث بندر خشک و پالایشگاه نفتی بررسی های لازم را صورت داده تا موارد در جلسات بعدی طرح گردد.

 

 

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط