اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

اقدامات ایمنی ماه رمضان در زمینه ی COVID-19

اقدامات ایمنی ماه رمضان در زمینه ی COVID-19

نظر به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و وجود شرایط خاص به سبب شیوع بیماری کرونا رعایت موارد و موازین بهداشتی، همچون رعایت فاصله گذاری فیزیکی بیش از پیش اهمیت می یابد. توصیه شورای HSE دانشگاه به تمامی اعضا رعایت تمامی موازین بهداشتی و حفظ سلامتی در این ماه مبارک می باشد. به همین منظور سازمان بهداشت جهانی نکاتی را در خصوص این ماه مبارک منتشر نموده که متن آن را در این خبر می توانید مطالعه فرمایید.

ویژگی بارز ماه مبارک رمضان تجمعات اجتماعی و مذهبی آن است، که خانواده ها و دوستان مسلمان بعد از غروب آفتاب برای افطار و قبل از طلوع آن برای سحر دور هم جمع می شوند .در این ماه، بسیاری از مسلمانان حضور خود را در مساجد به واسطه ی نمازهای مستحب افزایش می دهند. برخی از مسلمانان نیز 10 روز متوالی آخر ماه را در مساجد برای عبادت سپری می کنند (اعطکاف).

این اعمال سنتی و دینی به طور مرتب در سراسر ماه رمضان مشاهده می شوند. امسال ماه رمضان درحالی بین اواخر آوریل ) اوایل اردیبهشت( و اواخر مِی ) اوایل خرداد( قرار می گیرد که همه گیری COVID-19 همچنان ادامه دارد .
انتقال COVID-19 با تماس نزدیک بین اشخاص تسهیل می شود، زیرا ویروس از طریق قطرات تنفسی و تماس با سطوح آلوده پخش می شو د. برای حفظ بهداشت عمومی چندین کشو ر جدایی فیزیکی ر ا با هدف قطع شدن انتقال از طریق تعا مل بین مردم پیاده سازی کرده اند. این روش اساسی ترین مکانیسم، برای کنترل شیوع بیماری های عفونی، به ویژه عفونت های تنفسی مرتبط با تجمعات انسانی می باشد . فاصله گذاری فیزیکی، از جمله بستن مساجد، نظارت بر اجتماعات عمومی، محدودیت در رفت و آمدها، پیامدهای مستقیمی بر تجمعات اجتماعی و مذهبی محوری در ماه رمضان خواهند داشت .

برای مطالعه راهنما در همین زمینه که در سازمان بهداشت جهانی تهیه و به همت  بنیاد علمی آموزشی طبیاد در 31 فروردین 1399 ترجمه شده است فایل زیر را مطالعه فرمایید.

اقدامات ایمنی ماه رمضان در زمینه ی COVID-19

امتیاز به خبر :

فایل پیوست