اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

جلسه کارشناسی در حوزه بهداشت و مقابله با ویروس کرونا برگزار شد

جلسه کارشناسی در حوزه بهداشت و مقابله با ویروس کرونا برگزار شد

جلسه کارشناسی در حوزه بهداشت و مقابله با ویروس کرونا در روز شنبه 10 اسفندماه 98 تشکیل و تصمیمات مهمی اتحاد گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، در این جلسه که به‌منظور رعایت نکات بهداشتی و مقابله با ویروس کرونا و با حضور جمعی از مدیران واحدهای مختلف و شرکت‌های تحت پوشش دانشگاه برگزار شد تصمیماتی اتخاذ گردید که مهم‌ترین تصمیمات به شرح ذیل جمع‌بندی شد:

- دستورالعمل تهیه‌شده توسط مدیر مرکز بهداشت از طریق اتوماسیون اداری به تمام واحدها ابلاغ شود.

- تمام آبدارخانه‌ها، بوفه‌ها، سلف‌سرویس‌ها، سالن‌های ورزشی، استخر و مکان‌هایی که به‌نوعی محل تجمع خواهد بود تا پایان سال تعطیل باشند.

- نیروهای خدماتی مربوط به شرکت‌های خدماتی با هماهنگی مدیرعامل شرکت مربوطه، ضدعفونی ساختمان‌های مربوط به خود را عهده‌دار شوند.

- پوستر‌های مربوط به موارد هشدار و پیشگیری در رابطه با ویروس کرونا به مقدار مورد نیاز چاپ و در محل‌ ساختمان‌های اداری، خوابگاه‌ها و اماکن ورزشی نصب گردد.

- فرم پایش ارباب‌رجوع تنظیمی از طرف مرکز بهداشت دانشگاه در اختیار واحد‌هایی که به نحوی با ارباب‌رجوع (بالأخص دانشجویان) سروکار دارند قرار داده شود.

- ضدعفونی اتومبیل‌های نقلیه، سلف‌سرویس‌ها، خوابگاه‌ها، ساختمان‌های اداری و ... توسط عوامل خدماتی شرکت‌های طرف قرارداد به‌صورت دوره‌ای در طول روز انجام گیرد.

- پذیرایی‌های سلف‌سرویس ادبیات و سلف‌سرویس دبیرستان به سلف مرکزی (کشتی) منتقل و مرکزیت داده شود.

- عملیات ضدعفونی دانشکده‌ها با نظارت مسئول امور عمومی و رییس دانشکده توسط عوامل خدماتی مربوطه صورت گیرد.

- شرکت‌های خدماتی به‌صورت مشارکتی دستگاه افشانه صنعتی جهت انجام ضدعفونی گسترده خریداری نمایند.

- واگذاری لوازم و مواد مربوط به ضدعفونی (به‌غیراز آنچه در حیطه وظایف شرکت‌های خدماتی است) با نظارت امور اداری دانشگاه در اختیار واحد‌ها قرار گیرد.

- نظر به فقدان کپسول آب‌پاش دستی یا اسپری خالی در بازار، از کارمندان خواسته شود در صورت کمبود، هرگونه اسپری خالی از مواد را چنانچه در منزل دارند جهت کمک به امور ضدعفونی میز و وسایل خود به همراه داشته باشند و عمل شارژ آن توسط مرکز بهداشت انجام شود.

- ماسک و کلاه ایمنی و دستکش پرسنلی توسط شرکت‌های خدماتی برای اماکن تحت پیمان به میزان موردنیاز تهیه شود.

- مرکز بهداشت به کلیه پرسنل حتی‌الامکان مواد ضدعفونی خواهد داد تا به امر ضدعفونی واحد خود کمک نمایند (ظرف اسپری کوچک حتی‌الامکان توسط خود افراد تأمین شود).

در انتها واحدهای تحت پوشش و تحت آموزش مرکز بهداشت به شرح ذیل مشخص شد:

امور عمومی - دانشکده‌ها - انبارها - اداره تعمیرات و تأسیسات - نقلیه مرکزی - مساجد - خوابگاه‌ها

 

امتیاز به خبر :