اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

بازدید از منطقه سیل‌زده در محدوده‌ی چابهار و کنارک و برگزاری نشست و هم اندیشی تخصصی اساتید دانشگاهها

بازدید از منطقه سیل‌زده در محدوده‌ی چابهار و کنارک و برگزاری نشست و هم اندیشی تخصصی اساتید دانشگاهها

بازدید از منطقه سیل‌زده در محدوده‌ی چابهار و کنارک و برگزاری نشست و هم اندیشی تخصصی اساتید دانشگاههای سیستان و بلوچستان، صنعتی اصفهان و دریانوری و علوم دریایی چابهار با حضور معاون توسعه و امور عمرانی فرمانداری شهرستان چابهار
به منظور بررسی سیل اخیر و تهیه گزارش تخصصی از این رخداد در راستای شناسایی مشکلات مختلف ایجاد شده در منطقه و ارائه راهکارهای علمی و عملی در بهبود شرایط کنونی و کاهش خسارات در سیلاب‌های احتمالی آینده، یک تیم متخصص از اساتید گروه زمین شناسی (دکتر رضا جهانشاهی) و گروه جغرافیای طبیعی (دکتر محسن حمیدیان پور و دکتر رضا منصوری) از دانشگاه سیستان و بلوچستان، اساتید گروههای مهندسی آب، ژئوتکنیک و ... از دانشگاه صنعتی اصفهان و معاون محترم پژوهشی و فناوری دانشگاه دریانوری و علوم دریایی چابهار به مدت چهار روز از تاریخ 1398/11/16 لغایت 1398/11/19 در مناطق دشتیاری (چابهار) و زرآباد (کنارک) حضور یافتند. در این راستا از مناطق سیل‌زده محدوه عورکی، سواحل رودخانه کاجو، کنارک و به طور ویژه کشاورزی و مناطق سیل‌زده زرآباد بازدید و مشاهده میدانی به عمل آمد. در نهایت جلسه‌ای با معاون توسعه و امور عمرانی فرمانداری شهرستان چابهار با حضور اساتید هر سه دانشگاه و مدیران کلیه سازمان های مرتبط با سیل برگزار شد. در این جلسه اساتید سه دانشگاه مذکور، راهکارهای علمی در خصوص رفع مشکلات ایجاد شده و کاهش خسارات آتی در منطقه از دیدگاه هیدرولوژی، زمین شناسی، تغییر اقلیم، سازههای هیدرولیکی ، خاکشناسی، توسعه کشاورزی و روستایی ارائه و مورد نقد و بررسی قرار گرفت. در نهایت جلسه با چهار مصوبه با ذکر صلوات به پایان رسید:
مصوبات جلسه:
1- ظرف یک هفته آینده کلیه‌ی مستندات، گزارشات و آمارهای برداشت شده در کلیه سازمان‌ها و ادارات منطقه در حوضه های مختلف آب، خاک، هواشناسی، کشاورزی و ...  به معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار تحویل داده شود و سپس این اطلاعات به دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه صنعتی اصفهان  جهت بررسی و اقدامات بعدی ارسال گردد.
2- سه دانشگاه مذکور نقاط ضعف و قوت این اسناد را بررسی کرده و نظرات کارشناسی خود را ظرف 3 هفته بعد از دریافت اطلاعات اعلام نمایند. 
3- انعقاد تفاهم نامه بین ستاد پیشگیری و مدیریت بحران به استناد قانون بحران بین فرمانداری و رئیس ستاد بحران و دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار.
4- حضور حداقل یک نماینده از دانشگاه های فوق در جلسه بعدی ستاد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط

فایل پیوست