اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در خصوص 13 آبان

بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در  خصوص 13 آبان

بسمه تعالی

"یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت أَقدامَکُم"

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌های‌تان را استوار می‌دارد/ سوره محمد آیه ۷.

در تقویم انقلاب اسلامی، سیزدهم آبان به ‌دلیل در برداشتن سه رویداد مهم تاریخی و مرتبط با انقلاب اسلامی ؛ تبعید امام خمینی(ره) در 13 آبان 1343 به ترکیه ، کشتار بی‌رحمانه دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358 ، به «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» و «روز دانش‌آموز» نام‌گذاری شده است. مجموعه رویدادهای این روز تاریخی پیام ها و درس های فراوانی برای نسل حاضر و نسل های آینده دارد که عصاره آن ضرورت هوشیاری در برابر هجمه های دشمنان بخصوص لزوم هوشمندی نسل جوان و خودباوری و اتکا به نفس آنان و تلاش در جهت نیل به پیشرفت و اقتدار افزونتر می باشد. در گوشه و کنار دنیا، رد پای تجاوز گری های مستقیم و حضور عریان نظامی امریکا یا بصورت غیر مستقیم با بجان هم انداختن و افروختن جنگهای داخلی و قومی و مذهبی دیده می شود. دولت های مختلف  استکبار جهانی اعم از دموکرات و جمهوری خواه، ملت های گوناگونی را آزرده اند و برایشان زحمات بسیاری بوجود آورده اند. بسیاری از به ظاهر روشنفکران کشورهای مختلف نیز مرعوب اندیشه های دیکته شده و به ظاهر علمی شده این کشور شده اند و با متنهای خوانده شده توسط امریکاییان دیکته نوشته اند. از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نظام سلطه برای حفظ منافع استکباری خود، از هیچ دشمنی  و سنگ‌اندازی در مسیر رشد و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی فروگذار نکرده است. ملت بزرگ ایران در مقابل همه تهدیدات نظامی و اقتصادی و فرهنگی این نظام ایستادگی کرده و امروز برآنست که با قدرت و قوت ادامه دهنده آرمانهای انقلاب باشد. 

معاونت فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن ادای احترام به ارواح طیبه شهدای دانشجوی پیرو خط امام و شهدای دانش آموز، این روز را گرامی می دارد و بر ضرورت هوشیاری و مقاومت در برابر توطئه ها و تلاش برای نیل به پیشرفت و اقتدار با اتکا به خود، تاکید می نماید .

امتیاز به خبر :