اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

حضور اساتید دانشکده هنر و معماری دانشگاه سیستان و بلوچستان در هیات داوران مسابقه ارتقاء تدریجی سرپناه خود ساخته در سکونتگاه های غیر رسمی ایران در محله شیرآباد

حضور اساتید دانشکده هنر و معماری دانشگاه سیستان و بلوچستان در هیات داوران مسابقه ارتقاء تدریجی سرپناه خود ساخته در سکونتگاه های غیر رسمی ایران در محله شیرآباد

جلسه داوری طرح های ارسالی برای مسابقه ارتقاء تدریجی سرپناه خودساخته در سکونتگاههای غیررسمی ایران در محله شیرآباد زاهدان روز دوشنبه 17 دی ماه 1397 در تالار شورای شهر زاهدان برگزار شد.
در این جلسه علاوه بر داوران انتخاب شده از قبل شامل دکتر عبدالحمید بحرپیما و خانم مهندس فرزانه دادگر از اساتید معماری دانشگاه سیستان و بلوچستان، شورای محله شیرآباد، نماینده شورای شهر و نماینده شهرداری، معاونت فنی عمرانی فرمانداری، معاونتهای معماری و شهرسازی و خدمات شهری شهرداری زاهدان، مسئول دفتر تسهیلگری محله شیرآباد و گروه معمارنت به عنوان ناظر شرکت داشتند.
در این جلسه ابتدا همه طرح های رسیده برای داوران ارائه شد و در دور دوم بحث های دقیق و کارشناسی در مورد هر یک از طرح ها انجام شد و نهایتا طبق موارد ارزش گذاری شده در فراخوان بررسی ها انجام و نتایج زیر اعلام گردید.
1. طرح شماره 2341 مربوط به پرتره خانه شماره 4 با امتیاز 86/2
2. طرح شماره ۲۳۵۳ مربوط به پرتره خانه شماره ۳ به ترتیب با امتیاز ۷۵
3. طرح شماره ۲۳۳۷ مربوط به پرتره خانه شماره ۵ با امتیاز 69/2
همچنین به دلیل ویژگیها و اضطرار صاحبخانه پرتره خانه شماره ۲ و وضعیت بحرانی این خانه مشروط به قبول هزینه ارتقا توسط شورای شهر و شهرداری زاهدان مقرر شد طرح چهارم هم در محله شیرآباد انتخاب شود .
بنابراین طرح شماره ۲۳۵۲ مربوط به پرتره خانه شماره ۲ با امتیاز 64/1 به ۳ خانه فوق اضافه شد.
در بررسی طرح های رسیده با توجه به نیازهای ساکنین، اولویت ها و هزینه ها، داوران نظرات اصلاحی خود را برای کاهش یا افزایش مواردی در اجرای طرح ها اعلام کردند و مقرر شد اجرای ارتقا با لحاظ موارد اصلاحی صورت گیرد.
برای پیشگیری از موارد حقوقی ناشی از سوانح در اجرای ارتقاء، مقرر شد خانه ها توسط شرکتهای بیمه مستقر در زاهدان، بیمه مسئولیت و حوادث شوند و معاونت خدمات شهری در این زمینه اقدام لازم بعمل آورند.
به علاوه جهت تداوم کار پس از اجرای ارتقا خانه ها، در رابطه با ساز وکار پیگیری الگوسازی و تسهیل ارتقاء تدریجی خانه ای محله شیرآباد بحث شد و در مرحله اول مقرر شد دفتر تسهیلگری محله شیرآباد و معاونت خدمات شهری در این زمینه همکاری نمایند .
گفتنی است، طرح های انتخاب شده پس از آماده کردن شرایط مالی و حقوقی و انجام اصلاحات ذکر شده طی چند روز آینده شروع به اجرا شوند.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط