اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

افتتاح مکانیزه‌ترین سلف‌سرویس دانشجويي جنوب شرق كشور با حضور معاون وزیر

افتتاح مکانیزه‌ترین سلف‌سرویس دانشجويي جنوب شرق كشور با حضور معاون وزیر

با حضوردکتر صدیقی معاون وزیر علوم تحقیقات وفناوری ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ، مهندس یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور و جمعی از اساتید و مسئولان، مكانيزه‌ترين سلف‌سرویس دانشجويي جنوب شرق كشور به همراه پروژه گازرسانی، زیرساخت و ارتباطات افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان که با حضور آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و جمعی از اساتید و مسئولان انجام شد، اظهار کرد: پروژه گازرسانی پروژه بسیار مهم و حیاتی برای دانشگاه است .ایشان افزود: سال گذشته که از این دانشگاه بازدید داشتم پروژه بزرگ سلف‌سرویس و غذاخوری پیشرفت داشت اما آماده بهره‌برداری نبود و خرسندم که امروز شاهد افتتاح این پروژه مهم و بزرگ هستیم.

وی ادامه داد: شاید بتوان گفت دانشگاه سیستان و بلوچستان در بین دانشگاه کشور یکی از زیباترین‌ها و مجهزترین‌ها در کشور است و امیدواریم در سال آینده تمام سلف‌های دانشگاه های کشور از حالت سنتی درآمده  به شکل صنعتی در آید تا فضای بهتری برای دانشجویان و آینده‌سازان کشور ایجاد کنیم.

ایشان ادامه داد: بحث ارتقا سطح خوابگاه دانشجویی هم یکی دیگر از برنامه های ما بود و این دانشگاه هم از این طرح استفاده کرد و در حالی  که، رتبه خوابگاه آن ۴ و ۵ بود با تلاش های مستمر مسئولین دانشگاه این رتبه بهبودیافته و دوستان ما در صندوق رفاه نیز آمادگی دارند تا انشا الله رتبه خوابگاه را به دو و یک برسانند که حق این دانشگاه است.

وی گفت: در حوزه پوشش وام‌ها هم این دانشگاه رتبه عالی دارد و تمام دانشجویان دکتری دانشگاه سیستان و بلوچستان از این وام بهره‌مند هستند و امیدواریم منابع افزایش بیابد و دانشجویان دکتری ما دغدغه مخارج نداشته باشند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: در خصوص زمین چمن با توجه به مشکلات آب پیش‌بینی‌شده ۲۵ دانشگاه را مجهز به چمن مصنوعی کنیم البته دانشگاه سیستان و بلوچستان در این لیست نبود اما در این سفر مقرر شد این دانشگاه هم به زمین چمن مصنوعی تجهیز شود.

دکتر صدیقی خطاب به مسئولان دانشگاه تأکید کرد: دست‌به‌دست هم دهید و این مسیری که پیش رو گرفته‌اید را هم دلسوزانه پیش ببرید تا دانشگاه سیستان و بلوچستان از اقتدار بیشتری برخوردار باشد.

دکتر بندانی رئیس دانشگاه نیز  ضمن تشریح امکانات و تجهیزات دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: خرسندیم که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چندین پروژه را به بهره برداری برسانیم که مهم‌ترین آن پروژه گاز رسانی دانشگاه می باشد

وی افزود: در شرایط ویژه کشور اگر حمایت  های دکتر صدیقی و سایر مسئولان نبود فشار بالایی را متحمل میشدیم، ایشان خاطر نشان کرد: گاز رسانی دانشگاه به سه یا چهار فاز تقسیم بندی شده که اولین فاز آن ساخت ایستگاه تی بی اس بود، از امروز به بعد می توانیم از گاز شهری در فاز اول که سلف سرویس می باشد استفاده کنیم، فازهای بعد هم در حال انجام است که ان شاء ا...در  آینده به بهره برداری برسد.

دکتر بندانی  ادامه داد: ‌افتتاح آزمایشگاه سازه و هیدرولیک نیز از دیگر پروژه‌های مهم دانشگاه است که هنوز چند روزی برای آماده‌سازی زمان نیاز دارد و به همین زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایشان با اشاره به پروژه مرکز مخابرات و ارتباطات دانشگاه نیز گفت: تعداد شماره تلفن‌های داخلی که می‌شود از این مرکز استفاده نمود بالغ‌بر 10 هزار شماره است که سابقاً فقط هفت‌صد خط بود و هم‌اکنون پیاده‌سازی آن بر بستر فیبر نوری و پشتیبانی، فکس مجازی و اینترنت پرسرعت و هم‌چنین تماس تصویری نیز انجام‌شده است.

دکتر بندانی بیان کرد: با توجه به افزایش تعرفه آب، پروژه آب‌رسانی فضای سبز را بهبود بخشیدیم و بنا شد کل فضا چمن دانشگاه در ظرف مدت کوتاهی عوض شود و گیاهان سازگار با محیط‌زیست منطقه کاشته شود و همچنین زمین چمن دانشگاه به چمن مصنوعی تبدیل شود.

رئیس دانشگاه افزود: در جذب دانشجویان خارجی نیز اقدام کرده‌ایم تا بحث بین‌المللی شدن دانشگاه صورت گیرد به‌طوری‌که هم‌اکنون بیست دانشجوی خارجی برای ادامه  تحصیل در این دانشگاه پذیرش شده اند.

 

 

امتیاز به خبر :