اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

افتتاح مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان

افتتاح مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان

افتتاح مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه توسط معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در روز پنج‌شنبه 96/7/27 افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر دلیری پیش از ظهر روز پنج‌شنبه بیست و هشتم مهرماه پس از افتتاح مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه، طی سخنانی در جمع مسئولان و دست‌اندرکاران دانشگاه گفت: بسیار خرسندم که امروز در جمع دانشگاهیان با راه‌اندازی این مجتمع، بحث اشتغال و تضمین شغل برای دانشجویان را ادامه می‌دهیم.

وی افزود: ما بحث آموزش را از دیرباز داشته‌ایم تا دانشجویان درزمینهٔ علم‌اندوزی و با فعالیت‌های گوناگون بیشتر و بهتر بتوانند اثرگذار و مثمر ثمر باشند، اما این‌که امروز چرا شاهد بیکاری در میان این قشر تحصیل‌کرده هستیم به این دلیل است که آموزش ما مرتبط با صنعت و فعالیت‌های جامعه نبوده؛ در صورتی که این موضوع در دانشگاه‌های مهم مطرح دنیا دقیقاً مورد توجه است.

دکتر دلیری در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز ما دانشجوی کارآفرین می‌خواهیم. اگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی فقط در حد تئوری به‌ پیش بروند و دانشجوی ما با بخش صنعت و جامعه در تعامل نباشد همچنان با این معضل و آفت دست‌به‌گریبان خواهیم بود.

وی خاطرنشان نمود: خوشبختانه امروز دانشگاه‌های ما در این مسیر در حال حرکت هستند. بسیاری از دانشگاه‌های ما من‌جمله دانشگاه شریف و صنعتی اصفهان با ایجاد فضای رقابتی بین استاد و دانشجو با این مقوله سازگاری پیدا کرده‌اند، و خوشحالیم که دانشگاه سیستان بلوچستان نیز همراه و همگام با این روند تغییریافته است.

 وی گفت: تغییری که امروز در بحث فناوری نوین در استان سیستان و بلوچستان شکل گرفته، این استان را هم به جمع چهار استان مطرح کشور در این بحث اضافه نموده است.

دکتر دلیری در بخش دیگری از سخنانش گفت: باید با برگزاری دوره‌های استارتاپ ی این تحول را آغاز و با ورود دانشجویان، ایجاد زیست‌بوم و اعتماد به آنان در چنین فضاهایی، موجبات رشد و تحول اقتصاد در کشور را مهیا نمود.

دکتر دلیری گفت: استان سیستان و بلوچستان توانایی‌ها و استعدادهای ویژه‌ای در بسیاری از زمینه‌ها بالأخص صنایع‌دستی دارد و بسیاری از شرکت‌هایی که در این استان فعالیت می‌نمایند توان رقابتی بسیار بالایی دارند و ما از آنان می‌خواهیم تا در نمایشگاه‌هایی که در تهران برپا می‌شود حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد که ما می‌خواهیم بحث اقتصاد را تماماً به سمت‌وسوی استارتاپ ی شدن به‌پیش ببریم تا هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده ضرر و زیانی متحمل نگردند.

ایشان در خاتمه یادآور شد: ما آمادگی داریم تا در معاونت علمی و فناوری در استان در تمام زمینه ها اعم از تولید و اشتغال از همه پشتیبانی و حمایت نمائیم.

دکتر بندانی نیز طی سخنانی گفت: دانشگاه سیستان و بلوچستان با داشتن 12 هزار دانشجو و با ایجاد این مجتمع قصد دارد تا تحول بزرگی در منطقه جنوب شرق ایجاد نماید.

 وی هدف از افتتاح این مجتمع را ایجاد توانمندی در میان قشر فارغ‌التحصیل ذکر نمود تا علاوه بر ایجاد کسب‌وکار برای خود، زمینه اشتغال دیگر افراد جامعه را هم فراهم نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: این عین عدالت اجتماعی است که فرصت‌های یکسان را برای همه افراد جامعه مهیا ‌کنیم. در این صورت است که با کسب مهارت، فرصت‌های مناسبی در جهت ایجاد اشتغال برای دیگران نیز مهیا می شود.

امتیاز به خبر :