اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری دهمین کنفرانس مهندسی معدن ایران ۳ و ۴ اسفند ماه در دانشگاه سیستان و بلوچستان

برگزاری دهمین کنفرانس مهندسی معدن ایران ۳ و ۴ اسفند ماه در دانشگاه سیستان و بلوچستان

معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: دهمین کنفرانس مهندسی معدن ایران ۳ و ۴ اسفند ماه در تالار حکیم ابوالقاسم فردوسی این دانشگاه برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، دکتر کردی تمندانی اظهار کرد: دهمین کنفرانس مهندسی معدن ایران ۳ و ۴ اسفند ماه در تالار حکیم ابوالقاسم فردوسی این دانشگاه با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.
معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان در این زمینه اظهار کرد: کنفرانس مهندسی معدن ایران بزرگترین و جامع‌ترین کنفرانس در حوزه معدن و صنایع معدنی است که همه ساله توسط انجمن مهندسی معدن ایران برگزار می‌شود. این کنفرانس که در حقیقت پرسابقه‌ترین کنفرانس ملی معدن ایران نیز هست، فرصت مناسبی است برای کلیه نقش آفرینان صنعت معدن اعم از اساتید، دانشجویان، محققین، مدیران و کارشناسان و همچنین سایر ذینفعان زنجیره تامین در حوزه صنعت معدن تا چالش‌ها، فرصت‌ها، فعالیت‌ها، ایده‌ها و دستاوردهای خود را به اشتراک بگذارند.
وی در زمینه علت برگزاری این کنفرانس در دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: استان سیستان و بلوچستان خاستگاه مناسبی برای انواع مواد معدنی است. وجود کانسارهای نسبتا غنی و متنوع معدنی و امکان توسعه  فعالیت‌های معدنی و قرار داشتن استان بر روی کمربندی فلزائی و معدنی با ذخایری مانند کرومیت، مس، منگنز، سرب و روی، قلع، تنگستن، طلا و کانسارهای غیرفلزی متنوع این امکان را فراهم می‌سازد که محور توسعه استان بر اساس معدن و صنایع معدنی برنامه‌ریزی گردد. این پتانسیل‌های قوی معدنی استان متاسفانه تاکنون به فعل تبدیل نشده است؛ برگزاری این چنین کنفرانس‌هایی در سطح ملی و با حضور اساتید صاحبنظران و سرمایه گذاران حوزه معدن این اماکن را فراهم خواهد کرد تا پتانسیل‌های معدنی استان، در سطح ملی در مرکز توجه قرار گیرد و مسیر شکوفایی استان بر پایه پتانسیل‌های معدنی با سرعت بیش‌از پیش طی شود.
دکتر کردی ادامه داد: دانشگاه سيستان و بلوچستان همواره تلاش دارد ضمن تربیت دانشجویانی توانمند، همزمان با مشارکت در مسائل منطقه‌ای ایفای نقش نماید. با همین نگاه پیشنهاد برگزاری کنفرانس مهندسی معدن ایران در دانشگاه به انجمن مهندسی معدن ایران تقدیم شد و میزبانی دهمین کنفرانس مهندسی معدن ایران را به عهده گرفت که امیدواریم با مشارکت فعالان بخش معدن در این رویداد، زمینه‌ساز تعامل صاحبنظران حوزه معدن کشور و ارائه دستاورد و ایده‌های جدید آنها در رشد و تعالی کشور و به خصوص استان سیستان و بلوچستان باشیم.
وی اضافه کرد: محورهای این کنفرانس شامل اکتشاف مواد معدنی، استخراج معادن، فضاهای زیرزمینی، مکانیک سنگ و ژئوتکنیک، فرآوری مواد معدنی، اقتصاد و مدیریت در معادن، محیط و مکانیزاسیون و اتوماسیون در معادن است و با توجه به برگزاری این کنفرانس در استان سیستان و بلوچستان یک محور دیگر با عنوان فرصت‌های تجاری و اشتغالزایی حوزه معدن در استان سیستان و بلوچستان نیز به محورهای کنفرانس اضافه شد تا صاحبنظران حوزه معدن نظرات و ایده‌های خود را در این موضوع نیز به دبیرخانه کنفرانس ارسال نمایند.
دبیر علمی دهمین کنفرانس مهندسی معدن ایران نیز در زمینه برنامه‌های جانبی این کنفرانس اظهار کرد: همزمان با برگزاری کنفرانس، نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته نیز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد، هدف از راه‌اندازی این نمایشگاه ارائه آخرین فنآوری‌های نوین و نمایش ماشین آلات معدنی به منظور تکمیل زنجیره تولید مواد معدنی در استان است. این نمایشگاه با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ معدنی کشور برگزار خواهد شد و فرصت مناسبی است تا انتقال و ارتقاء فنآوری‌های معدنکاری در سطح استان انجام شود.
دکتر سید امیر اسعد فاطمی افزود: با توجه به برگزاری این کنفرانس در سطح ملی و لزوم برگزاری مناسب این کنفرانس، استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت کمک‌های فکری و راهبردی خوبی به دبیرخانه کنفرانس کرده‌اند. همچنین شرکت‌های بزرگ معدنی کشور و استان نیز به عنوان حامی در کنار کنفرانس بوده‌اند. شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور، شرکت توسعه معادن پارس تامین، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی کشور، سازمان ایمیدرو، شرکت سنگ آهن گهر زمین، هلدینگ همگامان توسعه سیستان و بلوچستان، مجموعه معنا، شرکت آریا مس شرق، تلاشگران پایدار زرمس ایرانیان و مجموعه معدنی پاتک از حامیان برگزاری کنفرانس بوده‌اند که لازم است از حمایت‌های آنها که منجر به برگزاری بهتر این کنفرانس شد، تشکر و قدردانی نماییم.

لازم به ذکر است که اختتامیه کنفرانس در تالار امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

امتیاز به خبر :