اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری نشست بررسی بسته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه

 برگزاری نشست بررسی بسته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه

نشست بررسی بسته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در تاریخ ۱۷ اسفند ۹۹ در مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان در نشست بررسی بسته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در تاریخ ۱۷ اسفند ۹۹ در مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه برگزار شد دکتر رضایی رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان از بیکاری به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی جدی نام برد و گفت: دانشگاه سیستان و بلوچستان با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، چهل رشته‌ی مهارتی و تخصصی پرکاربرد را به دانشجویان آموزش می‌دهد تا نگران آینده شغلی خود نباشند تا از این طریق به حل یکی از آسیب های اجتماعی دانشجویان کمک شود.

مدیر اجتماعی و سیاست گذاری دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز گفت: فضای مجازی آسیب‌های اجتماعی را گسترده کرده و برای  مقابله با آن نمی‌توان به صورت جزیره‌ای و تنها اقدام کرد چرا که نیازمند هم افزایی میان سازمان‌ها و نهادهای مختلف است.

حکیمی فر اعتیاد، خودکشی، ناامیدی شغلی، انحرافات جنسی، خرافه گرایی و محرومیت اقتصادی را از جمله مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در میان دانشجویان این دانشگاه عنوان کرد.

وی ادامه داد: چهل کارگاه آموزشی برای دانشجویان  دانشگاه سیستان و بلوچستان جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری نهادها و سازمان‌های مختلف تاکنون تشکیل شده است.

حمیدیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در این جلسه بی مدیریتی و کار غیر تخصصی را یکی از چالش‌های اساسی در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: برای اینکه ضمانت اجرایی رفع آسیب‌های اجتماعی را داشته باشیم نیازمند یک مدیریت صحیح و اصولی  هستیم.

در پایان شرکت کنندگان در این نشست بر استمرار این مباحث تاکید کردند.

امتیاز به خبر :