اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

با همكارى دانشگاه صنعتى شريف مدرسه اشتغال دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به كار نمود

با همكارى دانشگاه صنعتى شريف  مدرسه اشتغال دانشگاه سیستان و بلوچستان  آغاز به كار نمود

 مدرسه اشتغال دانشگاه سیستان و بلوچستان با همکاری دانشگاه شریف در راستای بهبود وضعیت اشتغال مناسب و پایدار برای فارغ التحصيلان در مقاطع مختلف تحصیلی راه اندازى شد.

 به گزارش روابط عمومى دانشگاه سيستان و بلوچستان، به نقل از معاونت پژوهشى طی جلسه‌اى که روز سه شنبه 98/11/8 با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، رئیس مرکز رشد دانشگاه، رئیس پارک علم و فناوری استان، مسئولین مدرسه اشتغال شریف و مسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد مقرر گردید مدرسه اشتغال دانشگاه سیستان و بلوچستان با همکاری دانشگاه شریف در راستای بهبود وضعیت اشتغال مناسب و پایدار برای فارغ التحصيلان در مقاطع مختلف تحصیلی و جذب موثر نیروی آماده به کار، جوان و خلاق برای شرکت‌ها و سازمان‌ها و با محوریت خودشناسی، مهارت آموزی، کارآموزی و توانمندسازی در روز سه شنبه 98/12/13 با حضور مدیران  دستگاه های اجرایی استان افتتاح گردد.

محورهايی كه در طى راه اندازى مدرسه اشتغال مد نظر است شامل موارد ذيل مى‌باشد:                                            

محور خودشناسی: استعدادها، ظرفیت‌ها و توانایی‌های دانشجو توسط مربیان کشف می‌گردد تا تصمیم‌گیری برای آینده شغلی‌اش با آگاهی بیشتری صورت پذیرد.

محور مهارت‌آموزی: با توجه به اینکه مهارت‌آموزی نقش مهمی در رونق اشتغال و کارآفرینی دارد، هر دانشجو با آموزش های لازم مهارت‌های مورد نیاز در محیط کار خود را کسب کرده و آن را تمرین می‌کند. یادگیری این مهارت‌ها از طریق آموزش کارگاهی، پروژه‌های عملی و کارهای تیمی انجام می‌شود.

محور کارآموزی: هر دانشجو با توجه به مسیر شغلی خود، به سازمان‌ها و شرکت‌های همراه معرفی می‌شود، یا مسیر شغلی خود را متناسب با توانایی‌هایش در اکوسیستم کارآفرینی و بازارهای شغلی دیگر آغاز می‌کند. همچنین همراه با گذراندن دوره‌های کارآموزی، مهارت‌های لازم را دریافت می‌کند.

محور توانمندسازی: با توجه به ظرفیت‌های مدرسه اشتغال به لحاظ فراهم شدن زمینه‌های همکاری دانشگاه با صنعت و جامعه، فرصت‌های مداخله‌گری و مشارکت دانشجویان همزمان با تحصیل در دانشگاه در محیط‌های کاری فراهم می‌گردد و این امر زمینه شکوفایی استعدادها و ارتقای مهارت‌های آنها را فراهم می‌سازد.

مخاطبین: دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی و دانشجویان کارشناسی ارشد، دکتری و فارغ‌التحصیلان در هر رشته تحصیلی می‌توانند برای شرکت در دوره اقدام کنند.

گفتنى است محل برگزارى دوره دانشگاه سيستان و بلوچستان، مدرسه اشتغال زايی استانى مى‌باشد.

امتیاز به خبر :