اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

نشست تخصصی اینترنت اشیاء فرصت های کارآفرینی و اشتغال برگزارشد

نشست تخصصی اینترنت اشیاء فرصت های کارآفرینی و اشتغال برگزارشد

نشست تخصصی دانشجویان و اساتید رشته برق وکامپیوتر با حضور دکتر فرزاد ابراهیمی کارآفرین برتر و رئيس آكادمي بین‌المللی اينترنت اشياء و رئيس مركز تعالي اينترنت اشياء آسيا و اقيانوسيه ITU، در روز دوشنبه سیزدهم آبان ماه در سالن همایش مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، به نقل از مجتمع فن‌آوری و نوآوری دکتر علی‌اصغر تباوار مدیر مرکز رشد در خصوص اهمیت موضوع اینترنت اشیاء و کاربرد آن در همه حوزه‌ها و استفاده از ظرفیت بالقوه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بومی این استان و همسایگی این استان با کشورهای پذیرای این علم صحبت نمود.

در ادامه دکتر ابراهیمی در خصوص ظرفیت کشور برای صادرات خدمات در خصوص اینترنت اشیاء و گستردگی این موضوع مطالبی را مطرح و خاطرنشان کرد اینترنت اشیاء اتصال دستگاه‌های مختلف به یکدیگر از طریق اینترنت است.

وی افزود: به کمک اینترنت اشیا برنامه‌ها و دستگاه‌های مختلف می‌توانند از طریق اتصال اینترنت با یکدیگر و حتی انسان تعامل و صحبت کنند. در واقع، اینترنت اشیاء شمارا قادر می‌سازد تا اشیاء مورداستفاده خود را از راه دور و به کمک زیرساخت‌های اینترنتی مدیریت و کنترل کنید.

دکتر ابراهیمی گفت: اینترنت اشیاء فرصت‌هایی ایجاد می‌کند برای ادغام مستقیم دنیای فیزیکی و سیستم‌های مبتنی بر کامپیوتر و سیستم‌هایی مانند خودروها، یخچال‌ها و خانه‌های هوشمند که این روزها در مباحث و مجالس مختلفی به آن‌ها اشاره می‌شود.

 وی اظهار داشت لازم است تا بدانیم همه این دستگاه‌ها در زیرمجموعه اینترنت اشیاء قرارگرفته و به سه دسته اینترنت اشیاء اینترنت اشیاء با جانداران و اینترنت اشیاء با اشیاء دسته‌بندی می‌گردند.

لازم به ذکر است شرکت دانشمان (به مدیریت دکتر ابراهیمی) اینترنت اشیاء (آکادمی اینترنت اشیاء)، آکادمی بین‌المللی فعال در حوزه اینترنت اشیاء و فناوری‌های مرتبط است که عضو آکادمی‌های اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU Academia Member) بوده و مرکز تعالی اینترنت اشیاء آسیا و اقیانوسیه ITU برای بازه زمانی 2022-2019 می‌باشد که در قالب شرکت سهامی خاص در کشور ایران ثبت حقوقی شده است.

این شرکت با رویکرد دانش‌بنیان دارای دانش، تجربه و سابقه لازم در فرهنگ‌سازی و آموزش اینترنت اشیاء ارائه خدمات مشاوره‌ای به صنایع، تحقیق و توسعه، طراحی، تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های اینترنت اشیاء ساخت تجهیزات آموزشی IoT، انجام پروژه‌های پایلوت و فعالیت‌های شتاب‌دهنده کسب‌وکار در حوزه IoT در کشور و در عرصه بین‌المللی است و تاکنون بیش از 285 رویداد در موضوعات مختلف حوزه اینترنت اشیاء در کشور و عرصه بین‌المللی برگزار نموده است.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط