اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

دیدار معاون اقتصادی رئیس جمهور با اساتید و نخبگان دانشگاهی و فعالان فرهنگی، اقتصادی و سیاسی استان برگزارگردید

دیدار معاون اقتصادی رئیس جمهور با اساتید و نخبگان دانشگاهی و فعالان فرهنگی، اقتصادی و سیاسی استان برگزارگردید

نشست هم اندیشی دکتر محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور با اساتید و نخبگان دانشگاهی و فعالین فرهنگی، اقتصادی و سیاسی استان بعد از ظهر دوشنبه سوم تیرماه در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان دکتر محمد نهاوندیان در این نشست صمیمی ضمن ابراز خرسندی برای حضور در بین نخبگان دانشگاهی  با اشاره به اینکه مشکلات ساختاری به طور تاریخی در کشور وجود داشته، اظهار داشت: در شیوه‌های حکمرانی، ساختارهای اداری، آموزشی و اقتصادی خود با مشکلات ریشه‌ای و تاریخی مواجه بودیم که با همه آنها برخورد ریشه‌ای صورت نگرفته است و ضرورت دارد در روند اصلاح این ساختارها شتاب ایجاد کنیم.

دکتر نهاوندیان اضافه کرد: لازمه مدیریت اقتضایی هم‌افزایی نخبگان با فعالان اقتصادی و سیاست‌گذاران و به تعبیر دیگر شکل‌گیری مثلث دانشگاه، بنگاه و درگاه است تا اینکه دانشوران اقتصادی با فعالان و سیاستگذاران اقتصادی به همفکری پرداخته و به خط مشی واحدی دست یابند.

دکتر نهاوندیان تصریح کرد: تلاش دولت بر این است که با اجرای این رویکردهای منصفانه و رقابتی عارضه ناگوار فساد که در برخی از گوشه‌ها به چشم می‌خورد از چهره اقتصاد و کشور زدوده شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تقویت سرمایه اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در مقابل تلاش بدخواهان بایستی به مسئولیت‌های اجتماعی خود به درستی عمل کنیم و انسجام و صلح‌طلبی خود را به جهانیان نشان دهیم. امروز باید پیامی که از اقتصاد، سیاست و فرهنگ کشورمان منتشر می‌شود، پیام اتحاد تدبیر و یکپارچگی است. ملت ایران در عین حال که با هیچ کس سر جنگ ندارد اما با عزت و عظمت در مقابل هر تهاجمی می‌ایستد و همه باید آگاه باشیم که اگر پیام تفرقه و اختلاف از داخل کشور به بیرون منتشر شود،‌بدخواهان به طمع می‌افتند و برعکس با انتشار پیام اتحاد، یکپارچگی و تدبیر آنان ناامید خواهند شد.

در آغاز مراسم دکتر رضائی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان هم طی سخنانی در مورد وضعیت تحصیلی و آموزشی در استان با ارائه گزارش آماری گفت: تقریبا در تمام شهرهای استان سیستان و بلوچستان موسسات آموزش عالی هم دولتی و هم غیردولتی ایجاد شده و خوشبختانه از نقطه نظر توزیع مراکز آموزشی عالی مشکلی خاصی وجود نداشته و امروزه حدود یکصد هزار دانشجو در 70 موسسه آموزش عالی استان مشغول به تحصیل می باشند

وى گفت: دانشگاه سیستان و بلوچستان در حال حاضر 12000 دانشجو در مقاطع مختلف دارد که از این تعداد حدود 7000 در مقطع کارشناسی، حدود 3000 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 540 نفر در مقطع دکتری در 291 رشته و گرایش در قالب 60 گروه آموزشی مشغول به تحصیل می باشند.

دکتر رضائی در بخش دیگری از سخنانش در مورد رشته های اقتصاد و مدیریتی که در این دانشگاه ایجاد شده بیان داشت: تقریبا اکثر رشته های مهم شامل اقتصاد کشاورزی، مدیریت دولتی، مدیریت مالی، کارآفرینی، حسابداری و علوم اقتصادی در دانشگاه سیستان و بلوچستان با رویکرد جامعه محوری و فن آوری در حال فعالیت می باشند.

وی افزود: یکی از مهم ترین اقدامات موثر در مسیر جامعه محور شدن دانشگاه تاسیس مجتمع نوآوری و فن آوری است که در آن مرکز کارآفرینی و مرکز رشد در حال فعالیت بوده و قرار است که مجتمع نوآوری و اجتماعی و مدرسه مهارت هم به زودی ایجاد گردد.

دکتر رضائی در پایان گفت: دانشگاه های استان از نظر تولید مقاله و طرح های پژوهشی وآموزشی کارنامه قابل قبولی داشته و در رتبه دانشگاه های خوب کشور هستند ولی از نظر داشتن پل ارتباطی با صنعت نیازمند برنامه ریزی بیشتری است که آن هم با همکاری استانداری در مسیر خوبی قرار گرفته است.

ایشان اظهار امیدواری نمود تا با سوق دادن پایان نامه های استادان در مسیر برطرف نمودن مشکلات استان شاهد شکوفائی بیشتر در استان باشیم. وی همچنین خواستار توجه بیشتر نسبت به برطرف شدن پاره ای از مشکلات و دغدغه های اعضای هیات علمی استان به عنوان قشر فرهیخته و تحصیلکرده شد.

در ابتدای این جلسه حدود 15 نفر از اساتید، نخبگان و نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را در حوزه‌های مختلف بیان کردند.

 

 

امتیاز به خبر :