شماره: 12101
1398/11/14
خلق مدل کسب و کار
خلق مدل کسب و کار

  • عنوان کتاب: خلق مدل کسب و کار
  • نویسنده: الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور
  • ترجمه : غلامرضا توکلی، بابک وطن‏ دوست، حسام‏ الدین ساروقی و بهامین توفیقی
  • ناشر : آریانا قلم
  • سال نشر:1394
  • اطلاعات کتاب در کتابخانه  :

موجودی

رده کتاب

کتابخانه مرکزي : (شماره ثبت: ۱۸۱۷۹۵)

کتابخانه مرکزي : نسخه ۲ - (شماره ثبت: ۱۸۱۷۹۶)

HD

30.28

8خ8الف/

 

 

 

 

درباره کتاب

مدل کسب و کار، بنیادی ترین سیستمی است که هر سازمانی در خود دارد تا جایی که برخی از صاحبنظران این رشته از آن با عنوان DNA یک سازمان یاد کرده اند. همراه با تولد هر سازمانی، مدل کسب‏ و کار آن نیز متولد می شود و این امر نشان‏دهنده ضرورت توجه به طراحی آگاهانه مدل‏ های کسب ‏و کار دارد که کاربرد بسیاری در علوم سازمانی داشته باشد. استراتژیست‌ها باید بدانند که مدل کسب ‏و کار یک سازمان چیست تا بتوانند چالش سازمان در تعامل با محیط را درک کرده و برای گذر از آن استراتژی مناسب را فرموله نمایند. افراد کارآفرین باید خود را به ابزار ترسیم و طراحی مدل کسب‏ و کار مجهز نمایند تا بتوانند تراوشات ذهنی خود را در قالبی درآمدزا قرار دهند تا بتوانند سرمایه‌گذاران را قانع نمایند و نوآوری‌های خود را به سرانجام برسانند. در صورتی که نوآوری‌های فناورانه، پروژه‌های ارائه محصول جدید به بازارهای فعلی و نیز ارائه محصولات فعلی به بازارهای جدید با طراحی مدل کسب‏ و کار مناسب همراه نشوند، همگی به شکست خواهند انجامید.این کتاب ابزاری را در دست شما می‌گذارد تا از آن طریق بتوانید با استفاده از رویکردی نوین در مدیریت به نام «رویکرد طراحی» با ترسیم و طراحی مدل کسب ‏و کار به خلقی نوآورانه دست بزنید و سازمان خود را متحول نمایید.

نویسنده در این کتاب ابزاری به نام Business Model Canvas یا بوم مدل کسب و کار را مطرح کرده و به کارآفرینان و تحلیل‌گران کسب و کار پیشنهاد می‌کند به کمک این ابزار، بخش‌های مختلف مدل کسب و کار و ارتباط آنها با یکدیگر را به شیوه‌ای ساده‌ و کاربردی، ترسیم و بررسی کنند.

کتاب خلق مدل کسب و کار، با طرح ۹ سوال، به ما کمک می‌کند که تصویر شفاف‌تری از سه بخش اصل کسب و کارمان که در تعریف مدل کسب و کار به آن اشاره کردیم، به دست بیاوریم.

حق انتشار محفوظ است ©