اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

بازدید معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان از مراحل پایانی آزمایشگاه سازه و هیدرولیک

بازدید معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان از مراحل پایانی آزمایشگاه سازه و هیدرولیک

دکتر صدیقی معاون دانشجویی وزارت علوم از مراحل پایانی آزمایشگاه سازه و هیدرولیک بازدید نمود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از افتتاح چندین پروژه مختلف در دانشگاه، از مراحل پایانی آزمایشگاه سازه و هیدرولیک بازدید و از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته در این آزمایشگاه قرار گرفت.

نظر به آموزشی بودن اغلب آزمایشگاهها وکارگاههای موجود رشته عمران و با توجه به قابلیت ها و ساختار  آزمایشگاه سازه و هیدرولیک، بهره برداری از آن می تواند شرایط مطلوبی را جهت توسعه پروژه های تحقیقاتی و صنعتی ایجاد نماید. کف صلب و دیوار صلب یکی از مهم ترین زیرساخت های لازم برای این آزمايشگاه می باشد که عمده تجهیزات اعمال بار های استاتيکی، چرخه ای و بارهای لرزه ای بر روی این تکیه گاه نصب می شوند که این بخش مراحل پایانی خود را طی می کند.

با توجه به پروژه های عمرانی دانشگاه و حجم بالای بتن ریزی و ضرورت نمونه گیری بتن و هزینه های مرتبط با آن، این آزمایشگاه می تواند سهم قابل توجهی در صرفه جویی منابع را در پی داشته باشد. ضمناً علاوه بر خدمات به دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه، پذیرش نمونه دانشجویان تحصیلات تکمیلی سایر دانشگاههای متقاضی و همچنین عقد قرارداد با شرکتها و سازمانهای مرتبط می تواند این آزمایشگاه را بعنوان یکی از منابع درآمدزا در دانشگاه درآورد.

لازم به ذکر است آزمایشگاه سازه و هیدرولیک زیر مجموعه رشته مهندسی عمران به عنوان اولین رشته دانشگاه در زمان تاسیس در  سال 1353 می باشد. این رشته علاوه بر مقطع کارشناسی، با 3  گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و  دکترا هم اکنون دانشجو می پذیرد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط