اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

آئین معارفه نودانشجویان (جدیدالورود) دانشگاه سیستان وبلوچستان برگزار شد

آئین معارفه نودانشجویان (جدیدالورود) دانشگاه سیستان وبلوچستان برگزار شد

آئین معارفه نودانشجویان(جدیدالورود) شامگاه روز سه‌شنبه مورخ 17 مهرماه 97 در محل تالار فردوسی دانشگاه، با حضور دانشگاهیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، دکتر بندانی رئیس دانشگاه طی سخنانی با گرامیداشت ایام محرم و شهادت حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) و آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به آثار برکات و دستاوردهای عظیم این انقلاب پرداخت و اظهار امیدواری نمود تا امسال شاهد برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در دانشگاه باشیم .

 ایشان در ادامه با مقایسه آماری به دستاوردهای علمی و آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و خاطرنشان نمود : در قبل از انقلاب و در سالهای 54 و55 که مقارن با آغاز فعالیت این دانشگاه بود شاید تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه سیستان و بلوچستان به چند صد نفر هم نمی‌رسید ولی ما امروز و در سال 97 شاهد تحصیل حدود 15000 دانشجو در این دانشگاه هستیم که همه از برکات انقلاب اسلامی است.

وی گفت: اگر ما دانشگاه را به‌عنوان یک کالبد و پیکره در نظر بگیریم، ورود شما عزیزان باروحیه شاد و بشاش به این محیط، حس سرزندگی ، پویایی مضاعف و خرسندی را برای همه به ارمغان آورده است.

ایشان افزودند: مجموعه دانشگاه تمام سعی وتوان خود را به کار می‌بندد تا این انرژی شما در مسیر دانش‌افزایی و معرفت افزایی قرارگرفته تا شما عزیزان ضمن بهره‌مندی از این فصل جدیدی که در زندگی شما گشوده شده، برای زندگی فردی و زندگی اجتماع خود مثمر ثمر باشید.

دکتر بندانی گفت: نگاه تمام مسئولین و دست‌اندرکاران دانشگاه براین استوار است تا بتوانیم با رویکرد یک دانشگاه کارآفرین به کسب مهارت افزایی شما در تمام عرصه‌های آموزشی، پژوهشی، اجتماعی و فرهنگی در محیطی آرام و پویا کمک نموده، و با آموزش مهارت‌های نوین شمارا در مسیر موفقیت‌های فردی و اجتماعی یاری نمائیم.

ایشان کسب آموزش و مهارت در دانشگاه‌ها و مراکز فنی، مشارکت‌پذیری و تمایل به انجام کار گروهی و دسته‌جمعی، داشتن انگیزه، دوری جستن از تنبلی و سستی، داشتن رقابت سالم ،  اعتماد به نفس ، اعتمادسازی  وترسیم آرمان ها وآرزوهای بزرگ را از مهم‌ترین نکات کلیدی دانست که متخصصان علم و دانش آن را برای کسب اهداف متعالی موردتوجه دانسته‌اند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد ملتی که اهداف بزرگی دارد جوانان آن‌هم باید با همین رویکرد به عرصه علم و دانش قدم بگذارد.

گفتنی است در این مراسم برنامه های متنوع فرهنگی که از سوی معاونت فرهنگی واجتماعی دانشگاه ترتیب داده شده بود نیز برگزارشد.

 

 

امتیاز به خبر :