اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

زنگ آغاز سال تحصیلی و روز بازگشایی مدارس در دانشگاه

زنگ آغاز سال تحصیلی و روز بازگشایی مدارس در دانشگاه

زنگ آغاز سال تحصیلی صبح روز یکشنبه یکم مهرماه توسط رئیس دانشگاه به صدا درآمد. 

به گزارش روابط عمومی، در این مراسم رئیس دانشگاه، جمعی از مدیران و اولیای دانش آموزان با حضور درراهنمایی دخترانه دانش نخستین روز بازگشایی مدارس را گرامی داشتند.

دکتر بندانی در این مراسم طی سخنانی در زمینه داشتن روحیه پژوهش و پرسشگری و نقش آن در موفقیت و دانش‌اندوزی با ذکر حدیثی از امام محمدباقر (ع) که می فرمایند "کلید دانش سؤال کردن است"خاطرنشان نمود:

همه ما سعی داریم تا به قله کوه برسیم ولی این میسر نمی‌شود مگر با برداشتن اولین  قدم‌های کوتاه  از دامنه کوه ، وی گفت : همه شما عزیزان در اوج آموختن هستید، پس سعی و تلاش نمایید تا ضمن داشتن آرزوهای بزرگ، روحیه پرسشگری را در ذهن و فکر خود پرورش دهید و از این طریق پایه‌های علم و دانش خود را تقویت و غنا بخشید.

وی در ادامه گفت : هیچ محقق و پژوهشگری را نمی‌توان یافت که بدون زمینه‌ی پرسشگری و تحقیق به تمام جنبه‌های علم دسترسی پیدا نماید.

ایشان در ادامه به بحث مطالعه پرداخت و پیشنهاد نمود تا دانش آموزان از همین مرحله که در اوج آموختن هستند در کنار مطالعه کتب درسی، مطالعه کتب غیردرسی را در برنامه خود بگنجانند تا از این طریق قدرت استدلال خود را بالابرده و به علم و دانش خود عمق و ژرفا دهند.

وی در خاتمه با ذکر این نکته که تمام تلاش دانشگاه بر این است تا امکانات آموزشی و پژوهشی خوب و ایده آلی برای دانش آموزان فراهم نماید افزود: دانشگاه مصمم است تا کلیه آزمایشگاه‌ها و کتابخانه‌های دانشگاه را در مسیر دانش‌اندوزی دانش آموزان قرار دهد تا شما عزیزان در سطوح بالاتر حرف اول را بزنید.

گفتنی است در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه پس از به صدا درآوردن زنگ مدرسه،با حضور  در  جلسه‌ی صمیمانه با اولیای مدرسه، از نزدیک در جریان  نقطه نظرات آنان قرار گرفت.

 

امتیاز به خبر :