اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری کارگاه معرفت افزایی ویژه اساتید دانشگاه

برگزاری کارگاه معرفت افزایی ویژه اساتید دانشگاه

کارگاه معرفت افزایی اساتید دانشگاه ویژه ماه مبارک رمضان صبح روز شنبه پنجم خردادماه 97 در تالار معراج برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، آیت ا... عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان سخنران مدعو در این کارگاه طی سخنانی با گرامیداشت رحلت بانوی مکرم اسلام حضرت خدیجه کبری (س) در باب فضایل اخلاقی و منش والا و نحوه آشنایی و ازدواج ایشان با پیامبر مکرم اسلام مطالبی را به تفضیل مطرح نمود.

ایشان با اشاره به دوران جاهلیت و شرایط حاکم بر آن دوران که داشتن دختر در آن دوران موجب ناراحتی و کدورت پدران و مادران را فراهم می‌نمود، از درک والا و سجایای اخلاقی حضرت خدیجه (س) همچون فهم، درایت و تیزبینی روایات و احادیث جامعی را بیان کرد.

وی با ذکر فراز و فرودهای زندگی پیامبر اسلام در آن دوران و اشاره به شغل چوپانی و سفرهای شان، حسن انتخاب پیامبر وخواستگاری از حضرت خدیجه، درآن عصر وزمان را که به سخا و کرم معروف بود را تاثیر گذار و حائز اهمیت دانست.

ایشان اظهار داشت که حضرت خدیجه با نگاه نافذ و داشتن خصایص و فضائل بالای همچون تمکین رسالت، نمونه ارزشمندی برای ازدواج با پیامبراسلام بود و مسائل جانبی و کم اهمیت در انتخابشان نسبت به پیامبر نقشی نداشت.

وی خطاب به اساتید دانشگاه خاطر نشان نمود که اساتید اگر دانشجویان با جوهر را کشف نمایند بالاترین خدمت را به جامعه و مملکت خود نموده‌اند.

گفتنی است در این کارگاه هیئت رئیسه و اعضای هیئت علمی دانشگاه حضور داشتند.

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط