اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری کلاس آموزشی سامانه کارآموزی دانشگاه سیستان و بلوچستان

سامانه ثبت کارآموزی دانشجویان بر اساس تجارب سالهای پیش دفتر ارتباط با صنعت ایجاد و راه اندازی گردید. با توجه به اینکه این سامانه از شروع ترم جاری (بهمن 1396) عملیاتی شده است و دانشجویان از این طریق می توانند کارآموزی خود را ثبت نموده و معرفی نامه دریافت کنند.

به همین منظور کلاس آموزشی استفاده از این سیستم برای کارشناسان گروه های آموزشی که درس کارآموزی را دارند برگزار گردید. در این کارگاه مدیر دفتر ارتباط با صنعت مراحل نحوه ثبت نام کارآموزی را تشریح نمود. این مراحل شامل ثبت اطلاعات، دریافت معرفی نامه اولیه، تاییده گروه آموزشی، تایید واحد پذیرنده کارآموز، دریافت معرفی نامه نهایی و فرم ارزیابی دانشجو است که توسط دانشجو در این سامانه قابل انجام و پیگیری است.

همچنین دکتر فاطمی مدیر دفتر ارتباط با صنعت اعلام نمود که فاز دوم این سامانه در حال اماده سازی است. وی اشاره کرد که در فاز دوم این سامانه دانشجویان قادر خواهند بود که فرم ارزیابی خود و گزارش کاراموزی را در سامانه بارگزاری نمایند. این گزارشات برای استاد راهنمای کاراموزی ارسال خواهد شد تا روند ثبت نمره هم در کمترین زمان و با کمترین هزینه انجام شود.

همچنین با توجه به اینکه سامانه ملي كارآموزي به منظور افزايش ارتباط صنايع و دانشگاه‌ها با هدف تسهيل جايابي دانشجويان متقاضي دوره هاي كارآموزي در صنعت، توسط سازمان پژوهش های علمی و صنعتی کشور طراحی و پیاده سازی شده و در اختيار دانشجویان و مراکز صنعتی قرار گرفته است؛ در این کارگاه مراحل ثبت کارآموزی و درخواست جایابی در سامانه ملی کارآموزی هم برای کارشناسان شرکت کننده تشریح شد.

فرآيند جایابی و پذيرش کارآموزان شامل دريافت درخواست كارآموزي دانشجويان، دريافت ظرفيت‌هاي اعلام شده از صنايع، بررسي و تطبيق ظرفيت‌ها و انجام فرآيند جایابی، از طريق یک برنامه مکانیزه تحت ‌وب با نام "سامانه ملی کارآموزی " انجام مي‌شود.

دانشجویان می توانند همزمان با ثبت نام در سامانه کارآموزی دانشگاه سیستان و بلوچستان در سامانه ملی کارآموزی هم ثبت نام نمایند و از فرصت های موجود در این سامانه نیز برای گذراندن دوره کارآموزی استفاده کنند.

امتیاز به خبر :