اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

یادوارده سی و هفتمین سالگرد دفاع مقدس در تالار حکیم ابوالقاسم فردوسی

یادوارده سی و هفتمین سالگرد دفاع مقدس در تالار حکیم ابوالقاسم فردوسی

مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور جمع کثیری از دانشگاهیان و مسئولان استانی شامگاه روز یکشنبه دوم مهرماه در تالار فردوسی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مسئولان نظامی و انتظامی، علمای شیعه و سنی، دانشگاهیان استان، جمع کثیری از خانواده‌های معظم شهدا، مدیرکل بنیاد شهید انقلاب اسلامی استان و جمعی از ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند.

دکتر بندانی رئیس دانشگاه طی سخنانی در این مراسم گفت: در دفاع مقدس، مردم با ندای حسین حسین (ع) و با دیدگاه عزت و شرف در عرصه دفاع مقدس، صحنه‌های عاشورایی خلق نمودند تا در ذهن هیچ‌کس فکر تجاوز و دست‌درازی دوباره به سرزمین مقدس و عزیزمان خطور نکند.

وی گفت: دفاع مقدس می‌تواند الگویی مناسب برای جوانان ما در مسیر ایستادگی در برابر دشمنان انقلاب باشد چراکه ملت ما ثابت نمود در برابر تمامی ایادی شرق و غرب باصلابت و پایداری استقامت می نماید.

ایشان آرامش امروز کشور را مرهون رزمندگانی دانست که جان خود را در جهت اعتلاء دین و کشور در طبق اخلاص قرار داده و به کمک باورهای دینی و مذهبی، ایمان، اعتماد به‌نفس و تکیه‌بر نیروهای ذاتی و با امید به آینده به مسیر خود ادامه می‌دهند.

دکتر بندانی در خاتمه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس خاطرنشان نمود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بر همه ما لازم است تا مانند هشت سال جنگ تحمیلی آستین همت را بالا بزنیم و با اراده آهنین چرخه‌ی تولید اقتصاد را به حرکت درآوریم تا از این منظر هم موجبات رشد و شکوفایی و بالندگی نظام و انقلاب شکوهمند اسلامی را مهیاسازیم.

از دیگر بخش‌های این مراسم می‌توان به سخنرانی امام جماعت مسجد نور زاهدان، مدیرکل صداوسیما، قرائت شعر توسط هنرمندان شاعر استان در زمینه دفاع مقدس و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران دفاع مقدس را یاد نمود.

گفتنی است این مراسم با همراهی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان صداوسیما، اداره حفظ و نشر آثار ارزش‌های دفاع مقدس دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

امتیاز به خبر :