اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی در خصوص هفته‌ی بسیج

بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی در خصوص هفته‌ی بسیج

بسیج، یعنی حضور بهترین و بانشاط  ترین و با ایمان ترین نیروهای عظیم ملت در میدان هایی که برای منافع ملی و برای اهداف بالا، کشور به آن نیاز دارد. همیشه بهترین، خالص ترین، شرافتمندترین و پر افتخارترین انسان ها، این خصوصیات را دارند.

(مقام معظم رهبری)

همه ساله آذرماه که فرا می رسد شور و شوق وصف ناپذیری در فرزندان امام امت که در سال ۵۸ با صدور تشکیل بسیح بیست میلیونی افق جدیدی پیش روی آن ها گشود و آن ها را میدان دار تلاش و پویایی وصف ناپذیری کرد تا جهانیان را مسحوراندیشه و اراده خود نمایند، پدیدار می شود.

هرچند صدور این فرمان تاریخی مقارن با جنگ ناجوانمردانه نامردمان تاریخ بر علیه این ملت بپاخاسته بود و در بدو امر، فرزندان امام به جبهه های جنگ شتافتند و در آن برهه این حرکت شکل جنگاوری و نظامی داشت، اما مهم دمیده شدن روح ایثار و فداکاری به کشور با این درایت حکیمانه بود که در همان ایام جنگ و به طور مشخص تر پس از پایان آن روح فتوت و جوانمردی و کار بی ریا و خیرخواهانه را برای کشور به ارمغان داشت.

اکنون پس از چهل سال از صدور این فرمان نورانی، بسیج درخت تناوری شده است که سربلند از پیروزی در جنگ در حال خدمات رسانی و بالندگی در حوزه های مختلف و پیشبرد اهداف عالیه نظام است. بسیجی یعنی کار صادقانه و عالمانه و بی چشمداشت که هرگاه احساس نیاز به حضور در هر سنگری می شود عاشقانه سر از پای نمی شناسند و به آن سنگرها با شوق می شتابد.

دانشگاهها نیز خوشبو به رایحه حضور اساتید و، دانشجویان و کارکنانی است که این خلعت افتخار  بسیجی بودن را به گردن آویخته و با جهاد علمی و کار عالمانه ، عاشقانه و دین مدارانه افق های جدیدی به روی کشور گشوده و خواهند گشود تا دنیا را وادار به پایین آوردن سر تعظیم در مقابل عظمت ملت ایران نمایند.

هفته بسیج بر همگان گوارا باد.

امتیاز به خبر :