اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

آئین معارفه نودانشجویان (ویژه دختران) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد

آئین معارفه نودانشجویان (ویژه دختران) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد

آئین معارفه نودانشجویان(ویژه دختران) شامگاه روز دوشنبه در محل تالار ملاصدرا دانشگاه و با حضور دانشگاهیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، دکتر غلامرضا رضایی رئیس دانشگاه در این مراسم طی سخنانی در مورد اقدامات انجام‌شده درزمینه ی خدمات رفاهی و صنفی گفت: حوزه دانشجویی دانشگاه در حال بروز رسانی و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی است و این طرح در برخی از خوابگاه‌ها شروع و انشاء ا... تا تابستان سعی بر این است تا تمام خوابگاه‌ها تجهیز شوند.

وی در ادامه در مورد دانشگاه به‌ عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه جنوب شرق کشور و اعضای هیات علمی آن گفت: دانشگاه سیستان و بلوچستان با داشتن اساتید مجرب و آزمایشگاه‌های مجهز ما به فعالیت علمی و پژوهشی خود در استان ادامه می‌دهد وخوشبختانه در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

دکتر رضایی در ادامه سخنانش گفت: یکی از اقدامات خوبی که در دانشگاه انجام ‌شده است برگزاری موفق کلاس های مهارت‌آموزی در دانشگاه است و در همین راستا و بر اساس رتبه‌بندی که از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری انجام‌ گرفته است دانشگاه سیستان و بلوچستان موفق به کسب رتبه دوم برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی در میان دانشگاه‌های کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد در شرایط کنونی که بازار کار در محیط‌های اداری اشباع گردیده است به همه شما توصیه می‌نمایم که سعی و تلاش کنید و در این دوران که بهترین زمان ممکن برای توانمندسازی و کسب مهارت است به یادگیری یک یا چند مهارت همت نمایید تا پس از فراغت از تحصیل  وارد بازار کار شوید.

حجه الاسلام آقاتهرانی دیگر سخنران این مراسم هم طی سخنانی با گرامیداشت ورود دانشجویان به دانشگاه بیان داشت: این ورود شما در این برهه، زمینه‌ای برای رشد و شکوفایی در مسیر زندگی است.

وی با ذکر روایتی از حضرت علی (ع) اظهار داشت: آن چیزی که باعث می‌شود انسان به سمت تعالی برود «درک جایگاه خود» است و هر کس جایگاه خود را درک نکند هلاک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد همه شما باید بدانید چه جایگاهی در نزد خدا، جامعه و خانواده‌ دارید و چه دل‌هایی نگران شما و آینده‌تان هستند لذا سعی نمایید تا با نیرویی که خداوند متعال در وجود شما قرار داده به کمال و به مسیر رشد و تعالی برسید والبته در این مسیر سختی‌ها و مرارت‌ها را نیز تحمل نمایید.

ایشان افزود: اگر مسیر را تاریک در نظر بگیرید و با سستی حرکت نمایید به اهداف متعالی خود نخواهید رسید ولی اگر از خدا مدد بگیرید و رابطه خود را با خدا قوی و محکم نمایید دانشگاه بهترین مکان در مسیر رشد و ترقی برای رشد و شکوفائی شما است.

گفتنی است پخش کلیپ، اجرای موسیقی سنتی و معرفی معاونین دانشگاه از دیگر برنامه‌های آئین معارفه نودانشجویان بود.

 

 

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط