اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

دیدار صمیمی هیات رئیسه با دانشجویان بین المللی دانشگاه سیستان و بلوچستان

دیدار صمیمی هیات رئیسه با دانشجویان بین المللی دانشگاه سیستان و بلوچستان

دیدار صمیمی هیات رئیسه با دانشجویان بین المللی دانشگاه سیستان و بلوچستان شامگاه روز سه شنبه 28 خردادماه در محل استادسرای دانشکده مهندسی شهید نیکبخت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، دکتر غلامرضا رضائی رئیس دانشگاه طی سخنانی در این مراسم ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع دانشجویان افغانستانی اظهار داشت: دوکشور ایران و افغانستان دارای پیشینه فرهنگی و تاریخی بوده و با وجود زبان مشترکی که دارند نمیتوان این دوکشور را جدا از هم دانست.

وی افزود: دانشجویان افغانستانی به مدد همین زبان مشترک، دانشگاه سیستان و بلوچستان را برای ادامه تحصیل انتخاب نموده اند.

دکتر رضائی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیشرفت علمی در کشور افغانستان گفت: وضعیت آموزش علمی در کشور افغانستان در حال پیشرفت خوبی است و شما عزیزان که به عنوان پیشگامان یادگیری علم و دانش هستید پایه گذار علمی در کشور خودتان خواهید بود، از این رو به گونه ای به امر یادگیری بپردازید تا جوابگوی نسل آینده درکشورتان باشید.

ایشان خاطر نشان کرد در چند سال اخیر، دانشگاه سیستان و بلوچستان با انعقاد تفاهم نامه های متعددی سعی در جذب دانشجوی بین المللی از کشورهای همسایه نموده که این امر در سال های اخیر میسر گردیده و ما امیدواریم تا در آینده بتوانیم با برطرف نمودن بخشی از مشکلات مهاجرتی، پذیرش دانشجو از کشور افغانستان را افزایش دهیم.

وی در خاتمه یادآور شد: همه استادان و مسئولان دانشگاه سعی و تلاش دارند تا رضایت اداری و علمی و هر آنچه را که شما در طول دوران تحصیل به آن نیازمندید فراهم نمایند.

حجت الاسلام صادقی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه نیز طی سخنانی در مورد اشتراکات فرهنگی و مفاخر علمی همچون اقبال لاهوری، سید جمال الدین اسد آبادی و گوهرشاد که در فرهنگ دو کشور تاثیر گذار بوده اند، بیان داشت: آنچه نقطه اتصال است و این وصل را میسر نموده وجود خدای متعال و کتاب بزرگی که از زبان پیامبر مکرم اسلام (ص) برما نازل شده و ما از آن به عنوان «تمدن اسلامی» یاد می نمائیم.

وی گفت امیدواریم در عصر حاضر که عصر بیداری است ما احیاگر آن تمدن بزرگ اسلامی باشیم.

دکتر قاسمی مدیر دفتر بین الملل دانشگاه هم به ارائه گزارشی از عملکرد این حوزه در مورد اقدامات انجام شده برای حدود هفتاد دانشجوی افغانستانی مطالبی را مطرح نمود.

وی اظهار داشت: امسال اولین سالی است که ما اقدام به پذیرش دانشجوی بین المللی نموده ایم و امیدواریم تمام شما سفرای شایسته ای برای ایجاد ارتباط میان دوکشور ایران و افغانستان باشید.

 

 

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط