اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

دیدار و گفتگوی دبیرکل شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام با رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان

دیدار و گفتگوی دبیرکل شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام با رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان

دکتر نجفی دبیر کل شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام پیش از ظهر روز یکشنبه نوزدهم خردادماه جهت دیدار و گفتگو وارد دانشگاه سیستان و بلوچستان شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، دکتر رضایی، رئیس دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از عضویت در این شبکه و تاثیر فعالیت­های این شبکه در همکاری بین کشورهای اسلامی، اظهار داشت: دانشگاه سیستان و بلوچستان بهترین فرصت برای جذب دانشجو از کشورهای همسایه من جمله افغانستان و پاکستان خصوصا در دوره ­های تحصیلات تکمیلی را داراست. وی خاطر نشان کرد اولین گام در این مسیر افزایش دوره ­های مجازی دانشگاه می­باشد.

در ادامه دکتر نجفی دبیر کل شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام به معرفی شبکه دانشگاه­های مجازی جهان اسلام پرداخت. ایشان از شبکه دانشگاه­های مجازی جهان اسلام که به اختصار CINVU نامیده میشود، به عنوان یکی از شبکه­ های کمیته دائمی همکاری های علمی و فناوری کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با نام اختصاری کامستک (COMSTECH) نام برد.

وی گفت: میزبانی شبکه CINVU با جمهوری اسلامی ایران است و این شبکه که پایگاهی مهم و غنی برای تقویت و توسعه آموزش عالی همگانی جهان اسلام است، برای تحقق عدالت درعرصه دانش و اندیشه با تعمیق و تثبیت آموخته­ ها تلاش می­ کند.

ایشان در ادامه افزود: با توجه به سابقه درخشان دانشگاه سیستان و بلوچستان و موقعیت جغرافیایی این استان به لحاظ همجواری با دو کشور اسلامی افغانستان و پاکستان، این دانشگاه دارای شرایط مناسیی است که به عضویت این شبکه درآید و از مزایای جذب و تبادل دانشجو به صورت مجازی از دانشگاه­های عضو این شبکه بهره­ مند گردد.

دکتر قاسمی مدیر روابط بین ­الملل دانشگاه هم ضمن تاکید بر موفقیت دانشگاه سیستان و بلوچستان در یک سال اخیر جهت جذب دانشجویان افغانی، نسبت به عضویت در شبکه نگاهی مثبت ارائه، و خاطر نشان کرد فعالیت­ها و برنامه­ های بسیار سازنده و مفیدی را می­توان برای این شبکه در نظر گرفت.

خانم دکتر رجائی رئیس مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه نیز با معرفی رشته­ ها و خدمات ارائه شده توسط مرکز آموزش­های الکترونیکی دانشگاه، سوالاتی را در مورد اهداف و نحوه اجرایی شدن همکاری با شبکه مذکور مطرح نمود.

در پایان دکتر نجفی اساسنامه شبکه و گزارش کتبی فعالیت­های یک سال اخیر شبکه را به دکتر رضایی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان ارائه نمود.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط