اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

نشست مدیران آب منطقه ای، با استادان صاحب نظر حوزه ی آب دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزارشد

نشست مدیران آب منطقه ای، با استادان صاحب نظر حوزه ی آب دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزارشد

نشست تخصصی مدیران شرکت آب منطقه ای با استادان صاحب نظر دانشگاه، با محوریت مسائل و مشکلات صنعت آب پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در محل مجتمع فن آوری و نوآوری این دانشگاه برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان،  این مراسم با حضور دکتر غلامرضا رضائی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان، مهندس جعفری مدیر کل آب منطقه ای و جمعی از استادان و پژوهشگران صاحب نظر در حوزه آب و هوا برگزار گردید.

دکتر رضائی رئیس دانشگاه طی سخنانی اظهار داشت: پیرو تاکیدهای مسئولان در مورد گسترش و همکاری مستمر دانشگاه با سایر ادارات و سازمان های استان، خوشبختانه امروز شاهد برگزاری اولین نشست برنامه ریزی با حضور استادان و صاحب نظران حوزه ی آب با مسئولان آب منطقه ای در دانشگاه سیستان و بلوچستان می باشیم.

وی گفت همان گونه که بارندگی اخیر موجب خوشحالی اقشار مختلف را فراهم نمود، ولی باید با برنامه ریزی منسجم و اتخاذ راهکارهای موثر، از بروز برخی مشکلات در سا لهای آینده پیشگیری نمائیم.

ایشان خاطر نشان کرد برگزاری چنین نشست هایی می تواند به عنوان بهترین مسیر برای دست یابی به این اهداف باشد.

دکتر کردی معاون پژوهشی دانشگاه در مورد جایگاه و نقش دانشگاه در حل مشکلات جامعه گفت: انتظاری که از دانشگاه می رود این است تا در برطرف نمودن مشکلات و ارائه راهکارهای مختلف پیشرو بوده و در حل و فصل مشکلات جامعه نقش خود را به خوبی ایفاء نماید. ایشان تصریح کرد: دانشگاه ها باید بتواند با خلق ایده، بخشی از مشکلات جامعه را برطرف کند.

دکتر خسروی عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان و همکار کارگروه اقلیم شناسی و هواشناسی با اشاره به تاکیدات وزارت علوم تحقیقات و فناوری در مورد استفاده از تخصص دانشگاهیان برای حل و فصل دغدغه های کشور در مورد معضلات استان نظیر ریزگردها، مدیریت بحران آب و ذخیره سازی و استفاده درست از این منابع، پیش بینی تغییرات اقلیمی برای سالهای آینده و فرهنگ سازی در حوزه آب مطالبی را به اختصار مطرح نمود.

مهندس جعفری مدیر کل آب منطقه ای استان هم با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در مورد وظایف و عملکرد سازمان آب منطقه ای استان در زمینه مسائل مختلف حوزه ی آب، بارندگی و مقایسه آن با سالهای گذشته به بحث و بررسی در مورد دغدغه ها و اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی و صنعت پرداخت.

ایشان آمادگی شرکت آب منطقه ای را برای استفاده از هرگونه نقطه نظر و پیشنهاد از سوی استادان و صاحب نظران دانشگاهی مطرح نمود.

گفتنی است در ادامه این نشست سایر استادان و صاحب نظران دیدگاه ها و فعالیت های پژوهشی خود در زمینه ی مسائل مختلف حوزه ی آب مطرح نمودند

 

امتیاز به خبر :