اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

به منظور همکاری علمی ، استاد دانشگاه نیزوا از کشور عمان وارد دانشگاه سیستان و بلوچستان شد

به منظور همکاری علمی ، استاد دانشگاه نیزوا از کشور عمان  وارد دانشگاه سیستان و بلوچستان شد

به دعوت پژوهشکده علوم باستان شناسی دکتر عبدالله بن سیف الغفری استاد و پژوهشگر دانشگاه نیزوا از کشور عمان جهت همکاری علمی وارد این دانشگاه شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، و به نقل از دکتر مهدی مرتضوی استاد باستان شناسی پژوهشکده علوم باستان شناسی دانشگاه، در راستای مطالعات قنات های باستان دکتر عبدالله بن سیف الغفری از کشور عمان وارد دانشگاه سیستان و بلوچستان شد.
در جریان این دعوت دکتر الغفری، پس از بازدید از قنات های  بمپور، ایرانشهر، دامن، سراوان، ناهوک و ‌خاش در طی روزهای ۱۴ و ۱۵ اسفندماه  سه کارگاه ، در خصوص مقدمه ای بر قنات، مهندسی قنات و کشت گیاه بدون خاک در دانشگاه برگزار نمود.

همچنین طی نشست هایی که در راستای گسترش تبادلات همکاری های علمی و پژوهشی صورت پذیرفت،  مقرر شد تا با مشارکت پژوهشکده علوم باستان شناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان مطالعات میدانی مرتبط با قنات (با بخش قنات دانشگاه نیزوا ) همکاری های پیوسته ای توسط دوطرف صورت گیرد.
قابل به ذکر است همکاری و مشارکت دکتر الغفری در مشاوره یک دانشجوی دکتری  بر روی قنات های بلوچستان از دیگر موارد توافق شده و برجسته این سفر علمی بود.

گفتنی است دکتر الغفری دارای تخصص منابع آبی از دانشگاه هوکایدو ژاپن می باشد و‌ هم اکنون رئیس بخش قنات دانشگاه نیزوا در کشور عمان می باشد. این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های عمان پس از دانشگاه سلطان قابوس دارای رتبه دوم  در آن کشورمی باشد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط